5/5 - (1 امتیاز)

در این نوشته درباره بهترین رنگ شیرآلات اطلاعات جامعی را در اختیار شما می‌گذاریم. می‌دانید که شیرآلات از مهم‌ترین امکانات هر ساختمانی محسوب می‌شوند؛ بنابراین لازم است تا در خرید آن‌ها دقت لارم را به خرج داده و شیرآلاتی را انتخاب کنیم که علاوه بر دوام و کیفیت مناسب، از ظاهر زیبا و چشم‌نوازی نیز برخوردار باشند. یکی از موارد بسیار مهم در ظاهر شیرآلات رنگ آن‌ها است.

در گذشته رنگ کروم یا استیل، تنها رنگ موجود برای شیرآلات بود. پس از آن به‌تدریج رنگ‌های مسی و طلایی نیز به این رنگ‌بندی اضافه شدند. اما امروزه باتوجه‌به پیشرفت صنایع و افزایش تنوع در سلیقه و درخواست‌های خریداران، انواع متنوعی از رنگ‌های شیرآلات را برای سلایق و اهداف مختلف در اختیار داریم.

این تنوع اگرچه بسیار خوشایند است؛ اما ممکن است انتخاب را برای شما دشوار کند؛ بنابراین، در این مقاله با معرفی انواع مختلف رنگ‌های شیرآلات و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین رنگ شیرآلات را برای اهداف خود انتخاب کنید.

در خرید بهترین رنگ شیرآلات به چه نکاتی توجه کنیم؟

شاید به این نکته توجه نکرده باشید؛ اما باید بدانید که در انتخاب بهترین رنگ شیرآلات تنها سلیقه شما دخیل نیست، عوامل متعددی وجود دارند که آن‌ها را نیز باید در نظر بگیرید، از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.قیمت شیرآلات

قیمت یکی از اولین فاکتور‌هایی است که برای خرید شیرآلات باید به آن توجه کنید. شیرآلات با آبکاری‌های باکیفیت‌تر قیمت بالاتری دارند، اما به شما اطمینان می‌دهیم که صرف کردن این هزینهٔ بیشتر شما را صاحب شیرآلاتی بادوام و باکیفیت می‌کند و بنابراین ارزش پرداخت این هزینه را دارد. همچنین عواملی مثل رنگ، مدل و جنس شیرآلات نیز بر قیمت آن‌ها مؤثر خواهد بود.

۲.دکوراسیون محیط

دکوراسیون و میزان همخوانی رنگ شیرآلات با رنگ و سبک سایر اجزای محیط را در نظر بگیرید. ست کردن رنگ‌های خنثی بسیار راحت‌تر از سایر رنگ‌ها است. همچنین رنگ‌هایی مثل استیل، سیاه و سفید برای سبک مدرن مناسب‌تر هستند درحالی‌که رنگ‌های طلایی و رزگلد برای سبک‌های کلاسیک گزینهٔ بهتری محسوب می‌شوند.

۳.کثیف شدن و لک افتادن

احتمالاً می‌دانید که بعضی رنگ‌های شیرآلات لکه‌پذیر‌تر هستند و جای دست یا قطره‌های آب بر آن‌ها می‌ماند. اگر این موضوع برای شما مهم است بهتر است به سراغ رنگ‌های سفید و مشکی و انواع مات رنگ‌های مختلف بروید. همچنین استیل براق بیشترین لکه‌پذیری را خواهد داشت.

۴.محل کاربرد

اینکه شیرآلات را برای چه مکانی خریداری می‌کنید نیز در انتخاب بهترین رنگ شیرآلات مؤثر است. در خرید شیرآلات برای منزل و مکان‌های شخصی دست شما در انتخاب رنگ باز‌تر است؛ اما اگر شیرآلات را برای استفاده در محیط کار و مکان‌های عمومی و رسمی خریداری می‌کنید، بهتر است از مدل‌ها و رنگ‌های مدرن‌تر مثل کروم، سفید و سیاه استفاده کنید.

۵.جنس شیرالات

دقت در انتخاب جنس شیرآلات از جهات مختلفی اهمیت دارد. می‌دانید که جنس شیرآلات بادوام و کیفیت آن‌ها رابطه‌ای تنگاتنگ دارد. برای مثال فلز سرب که در گذشته برای ساخت شیرآلات به کار گرفته می‌شد از دوام لازم برخوردار نبود و پس از مدتی دچار زنگ‌زدگی می‌شد؛ بنابراین، علاوه بر کاهش عمر مفید شیرآلات برای سلامتی انسان‌ها نیز اثرات مضری بسیاری را به همراه داشت. امروزه از آلیاژ‌های باکیفیت‌تری از جنس برنج و استیل استفاده می‌شود.

۶.آبکاری و میزان ثبات رنگ

شیوهٔ آبکاری شیرآلات مبنای بسیار خوبی برای سنجش میزان دوام آن‌ها است. هر رنگی از شیرآلات را که انتخاب می‌کنید اگر آبکاری مناسبی نداشته باشد دوام و کیفیت لازم را نخواهد داشت. شیرآلات با آبکاری نامناسب معمولاً پس از مدتی دچار تغییر رنگ می‌شوند. دقت داشته باشید که اگرچه اختلاف مقاومت در روش‌های مختلف آبکاری چندان چشمگیر نیست؛ اما آبکاری PVD بیشترین مقاومت را در برابر خوردگی و خش افتادن دارد.

کدام رنگ شیرآلات بهتر است؟

کدام رنگ شیرآلات بهتر است؟

کدام رنگ شیرآلات بهتر است؟

اکنون پس از دانستن اینکه چه مواردی در انتخاب بهترین رنگ شیرآلات تأثیرگذار هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند، به بررسی رنگ‌های مختلف شیرآلات می‌پردازیم تا از میان آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. شیرآلات به طور معمول در رنگ‌هایی مثل کروم یا استیل، سفید، سیاه، طلایی، رزگلد، برنز و رنگ‌های فانتزی وجود دارند که معمولاً هر یک از این رنگ‌ها توسط تولید‌کنندگان به دو صورت مات و براق تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه به توضیح هر یک از این رنگ‌ها می‌پردازیم:

رنگ کروم شیرآلات

همان‌طور که گفته شد رنگ کروم یا استیل، قدیمی‌ترین رنگ شیرآلات است که امروزه نیز با وجود ورود رنگ‌های بسیار متنوعی از شیرآلات به بازار، همچنان پرفروش‌ترین رنگ‌ محسوب می‌شود. این رنگ خنثی به‌راحتی با سایر اجزای محیط هماهنگ می‌شود. رنگ کروم براق محبوب‌ترین و درعین‌حال به‌صرفه‌ترین رنگ موجود شیرآلات است.

مزایای رنگ کروم:

  • این رنگ به‌آسانی با طیف وسیعی از رنگ‌ها و سلیقه‌ها هماهنگ می‌شود.
  • در مقایسه با سایر رنگ‌ها قیمت کمتری دارد.
  • تمیز کردن آن‌ها آسان است.
  • دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند.
  • به دلیل قدمت و تقاضای بالا، مدل‌های بسیار متنوعی از این رنگ شیرآلات موجود است.

معایب رنگ کروم:

  • در برابر مواد شوینده مقاومت ندارند و در هنگام شست‌وشو باید مراقب حفظ سلامت این شیرآلات باشید.
  • نسبت به سایر رنگ‌ها قدیمی‌تر است و ممکن است به‌تدریج بازار خود را از دست بدهد.
  • رنگ کروم براق معمولاً بیشترین لکه‌پذیری را در بین رنگ‌های مختلف دارد.
شیرآلات چه رنگی خوبه؟

شیرآلات چه رنگی خوبه؟

شیرآلات طلایی مات و براق و رزگلد

این رنگ از شیرآلات، مناسب‌ترین رنگ برای کسانی است که به طراحی‌های کلاسیک و فاخر علاقه‌مند هستند. شیرآلات طلایی و رزگلد معمولاً در مکان‌هایی مثل هتل‌ها رستوران‌ها کاربرد دارند و جزو رنگ‌های محبوب هستند.

مزایای رنگ طلایی و رزگلد:

  • گزینه‌ای بسیار مناسب برای طراحی‌های لوکس و لاکچری است.
  • آبکاری این رنگ‌ها دوام بسیار خوبی دارد.

معایب رنگ طلایی و رزگلد:

  • رنگ‌های طلایی و رزگلد، رنگ‌های کلاسیک و خاصی هستند که به‌راحتی با محیط‌های مختلف هماهنگ نمی‌شوند.
  • قیمت این رنگ از شیرآلات نسبتاً گران‌تر است.
  • نظافت این شیرآلات نیازمند دقت زیاد است چرا که به‌آسانی دچار خط‌وخش می‌شوند.

شیرآلات سفید و سیاه

شیرآلات سفید و سیاه نیز هماهنگی مناسبی با سایر رنگ‌ها دارند و می‌توان آ‌ن‌ها را در دکوراسیون‌های مختلف به کار برد و اگرچه کاربرد این رنگ از شیرآلات بیشتر در مکان‌های عمومی مثل رستوران‌ها دیده می‌شود؛ اما برای منازل شخصی نیز گزینهٔ مناسبی هستند و به‌تازگی استفاده از این رنگ‌ها رواج بیشتری پیدا کرده است. پوشش این نوع از شیرآلات ممکن است به دو صورت چینی یا پودری کوره‌ای موجود باشد.

مزایای رنگ سفید و سیاه:

  • از مهم‌ترین فواید این رنگ از شیرآلات این است که نظافت بسیار آسانی دارند آلودگی‌ها را به‌خوبی پنهان می‌کنند.
  • به‌راحتی با رنگ سایر اجرای محیط هماهنگ می‌شوند.
  • این رنگ‌ها آبکاری بسیار بادوامی دارند.

معایب رنگ سفید و سیاه:

  • پوشش چینی این رنگ‌ها دوام کمتری دارد و به‌راحتی دچار آسیب‌دیدگی و شکستگی می‌شود.
  • ممکن است رنگ آن‌ها در اثر نظافت از بین برود.
  • نسبت به شیرآلات کروم قیمت بالاتری دارند.

شیرآلات فانتزی

علاوه بر رنگ‌های رایج گفته شده، اخیراً تولیدکنندگان رنگ‌های فانتزی متنوعی مثل قرمز، آبی، نارنجی، زرد، سبز، بنفش و غیره را نیز به محصولات خود اضافه کرده‌اند. اگرچه معمولاً این رنگ‌ها کاربرد محدودی دارند و فقط در دیزاین‌های خاص و منحصربه‌فرد به کار می‌روند.

مزایای رنگ‌های فانتزی:

  • بسیار خاص و منحصربه‌فرد هستند.
  • تنوع رنگی بالایی دارند.
  • به‌آسانی تمیز می‌شوند.

معایب رنگ‌های فانتزی:

  • این شیرآلات نسبت به اکثر رنگ‌های موجود قیمت بالاتری دارند.
  • باتوجه‌به تنوع زیاد رنگی و استفاده در دکوراسیون‌های خاص، برای انتخاب رنگ مناسب دقت بالایی لازم است.
  • رنگ‌های این‌چنینی ممکن است پس از مدتی خسته‌کننده شوند.

چگونه شیرآلات را رنگ کنیم؟

اگر قصد تغییر رنگ یا ترمیم رنگ شیرآلات خود را دارید ممکن است به گزینهٔ رنگ کردن شیرآلات فکر کرده باشید. رنگ‌های مشکی و سفید رنگ‌های پرطرف‌دارتر هستند؛ اما ممکن است رنگ‌آمیزی شیرآلات با رنگ‌های فانتزی (قرمز، سبز، آبی و غیره) نیز با صورت سفارشی انجام شود.

برای رنگ‌کاری شیرآلات مهم است که آن‌ها را از چربی عاری کنند. شیرآلات دارای آبکاری نیز می‌توانند رنگ‌آمیزی شوند به شرط آن که آبکاری آن‌ها باکیفیت باشد و بتواند دماهای بسیار بالا را تحمل کند. در غیر این صورت ابتدا آبکاری را حذف کرده و سپس برای رنگ‌آمیزی ارسال می‌شوند. دقت کنید که برای رنگ‌آمیزی شیرآلات آسیب‌دیده و رنگ‌پریده باید تمام قطعه را رنگ‌آمیزی کنید چرا که در غیر این صورت رنگ‌آمیزی یکدستی نخواهید داشت.

سخن پایانی

در این مقاله از یونیک لند به بررسی بهترین رنگ شیرآلات پرداختیم. گفته شد که شیرآلات در رنگ‌های کروم، طلایی، رزگلد، سیاه، سفید، برنز و رنگ‌های فانتزی و به دو صورت مات و براق عرضه می‌شوند که هرکدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. در انتخاب بهترین رنگ شیرآلات بهتر است به لکه‌پذیری، جنس، هماهنگی با دکوراسیون محیط، آبکاری، قیمت و مواردی ازاین‌قبیل دقت کنید.

سؤالات متداول:

آیا شیرآلات سفید رنگشون میره؟

عموماً از آبکاری‌های باکیفیت برای ساخت شیرآلات سفید‌رنگ استفاده می‌شود؛ اما در صورت نگهداری نامناسب خصوصاً در هنگام شستشو و استفاده از شوینده‌ها، امکان رفتن رنگ آن‌ها وجود دارد.

شیرآلات چه رنگی خوبه؟

باتوجه‌به هدف خرید شیرآلات پاسخ به این سؤال متفاوت است؛ اما به‌طورکلی پرفروش‌ترین رنگ شیرآلات رنگ کروم است. رنگ‌های سفید و سیاه به‌تازگی طرف‌دار پیدا کرده‌اند و به‌راحتی با محیط ست می‌شوند. رنگ‌های طلایی و رزگلد بهترین گزینه در طراحی‌های کلاسیک هستند و رنگ‌های فانتزی نیز در طراحی‌های خاص و محدود کاربرد دارند.