امتیاز بدهید

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بهترین شیرآلات توکار کدام‌اند؟ امروزه با پیشرفت معماری و طراحی داخلی، شیرآلاتی به مراتب زیباتر و با کارایی بهتر وارد بازار شده است. شیرآلات توکار از آخرین مدل‌های شیرآلات طراحی شده با جلوه‌ای زیبا و چشم‌نواز و البته باکیفیت بسیار مناسب هستند.

شیرآلاتی که اجزای متفرقه آن در داخل دیوار قرار می‌گیرد و تنها اهرمی برای تنظیم دمای آب و خود قاب شیر قابل مشاهده است را شیرآلات توکار می‌گویند. استفاده از این شیرآلات در آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، خانه را  بسیار لوکس نشان می‌دهد و همین سبب جذب مردم به این نوع محصول شده است.

ما در این مقاله به بررسی بهترین شیرآلات توکار، مزایا و معایب استفاده از این نوع شیرآلات می‌پردازیم، پس اگر قصد استفاده از این نوع شیرآلات را در منزل خود دارید تا انتها همراه ما باشید.

بررسی مزایا و معایب شیرآلات توکار

همه‌ی شیرآلات از جمله شیرآلات توکار متشکل از اجزای مختلفی نظیر چندین لوله، دایورتر، کارتریج، اهرم مخصوص تنظیم دمای آب و قاب شیر است. همانطور که از اسم این نوع شیرآلات مشخص است، تمام اجزای این نوع شیرآلات به غیر از قاب شیر و اهرم تنظیم دما در داخل دیوار قرار می‌گیرد.

این مسئله سبب شده نصب این نوع شیرآلات نیازمند متخصص باشد و ریسک استفاده از آنها در صورت خرابی بیش از سایر شیرآلات باشد؛ اما می‌توان با استفاده از بهترین شیرآلات توکار موجود در بازار، ریسک‌های استفاده از این نوع شیرآلات را به حداقل رسانید. اما مزایا و معایب استفاده از این نوع شیرآلات چیست؟

مزایای استفاده از شیرآلات توکار

باتوجه به اینکه اجزای مختلف و لوله‌های شیرآلات توکار در داخل دیوار قرار می‌گیرد سبب شده این نوع شیرآلات مزایای به‌خصوص خود را داشته باشد که می‌توان چنین برشمرد:

  • زیبایی، لوکس و طراحی مدرن: اولین و مهم‌ترین مزیت و عامل جذب افراد به سمت این نوع شیرآلات، جلوه‌ی زیبا و لوکس آنها است.
  • راحتی در نظافت این نوع شیرآلات: مزیت بعدی این نوع شیرآلات راحتی در نظافت آنهاست؛ یعنی دیگر نیازی به تمیز کردن لوله‌ها و اجزای مختلف شیر نیست و این علاوه بر راحتی، صرفه جویی در زمان را هم برای افراد به‌دنبال دارد.
  • کم شدن احتمال خوردگی و پوسیدگی: شیرآلات توکار با توجه به اینکه تمام لوله‌ها در داخل دیوار قرار می‌گیرد، احتمال خوردگی و پوسیدگی و بطور کلی هر نوع صدمه‎‌ی احتمالی را به حداقل می‌رساند.
  • کاهش مصرف آب و اشغال فضای کمتر در مقایسه با شیرآلات سنتی.

معایب شیرآلات توکار

با توجه به نوظهور بودن این نوع شیرآلات وجود برخی از مسائل و مشکلات در آن طبیعی است که البته با گذشت زمان و پیشرفت مهندسی و معماری این مسئله بهبود خواهد یافت. با این حال هر وسیله‌ای ریسک‌های خاص خود را دارد که همواره با آن خواهد بود و در اینجا قصد بیان این ریسک‌ها در استفاده از شیرآلات توکار را داریم؛ این موارد را می‌توان چنین برشمرد:

  • دشواری در نصب و تعمیر این نوع شیرآلات: شاید بتوان گفت اصلی‌ترین ریسک استفاده از این نوع شیرآلات، دشواری نصب و تعمیر آنهاست. در واقع با توجه به اینکه این شیرآلات درون دیوار تعبیه می‌شوند، نصب آنها نیاز به متخصص دارد که این امر سبب هزینه‌ی بالای نصب آنها می‌شود؛ و مسئله‌ی بعدی این است که در صورت خرابی آنها باید دیوار خراب شود تا لوله‌ها و اجزای مختلف آن تعمیر شود و این هم هزینه‌ی تعمیر را بالا می‌برد. البته بهترین شیرآلات توکار این ویژگی را دارند که با باز و بسته نمودن تنها چند پیچ شما می‌توانید آنها را تعمیر کنید.
  • رسوب گرفتن سوپاپ در سردوش‌ها: مشکل ویژه‌ی دوش‌های توکار این است که آب بوسیله‌ی سوپاپ به سردوش منتقل می‌شود؛ سوپاپ پس از مدتی دچار رسوب می‌شود و در برخی موارد می‌شکند و نیازمند تعمیر یا تعویض سوپاپ است که این امر هم با توجه به دشواری تعمیر این نوع شیرآلات هزینه‌ی بالایی دارد؛ البته باید گفت بهترین شیرآلات توکار برای حل این مشکل سوپاپ را با موارد دیگری جایگزین کرده‌اند.
  • نیاز به وجود دیوارهای ضخیم برای نصب و تعبیه این نوع شیرآلات در دیوارها

البته باید گفت می‌توان این معایب را با استفاده از بهترین شیرآلات توکار نظیر شودر، kwc و سایر برندهای متعبر و بهترین شیرآلات توکار ایرانی به حداقل رسانید.

معرفی بهترین شیرآلات توکار ایرانی

در بازار شیرآلات توکار شاهد برندهای متنوعی هستیم اما توصیه ما این است که برندهای معتبر شیرآلات مدنظر خود را خریداری کنید؛ گرچه سطح قیمت این برندها نسبت به سایرین بیشتر است اما با خرید بهترین مارک شیرآلات توکار تا حد زیادی از هزینه‌ها و معایب این شیرآلات کاسته می‌شود. بهترین شیرآلات توکار در بازار شیرآلات ایرانی را می‌توان چنین برشمرد:

 شیرآلات توکار kwc

شیرآلات kwc را می‌توان از بهترین انواع شیرآلات چه در انواع توکار و چه روکار دانست. این برند از شیرآلات با توجه به استفاده از دانش فنی روز دنیا در آبکاری اتوماتیک و ماشینی قطعات مختلف برای ساخت شیرآلات، کیفیت بالای شیرآلات آن و مطابق با استانداردهای بین المللی، زیبایی چشم‌نواز ظاهری آنها سبب شده به‌عنوان بهترین شیرآلات توکار در میان سایر برندها شناخته شوند.

 شیرآلات توکار kwc

شیرآلات توکار kwc

البته ویژگی منحصربه‌فرد این برند این است که برای راحتی در تعمیر آنها از واشرهایی مخصوص برای نصب استفاده می‌کند که تنها با باز کردن همین واشرها امکان تعمیر شیر را به شما می‌دهد. پیشنهاد ما به شما شیر آشپزخانه ثابت مدل ریتا (طلایی) این برند است که در ادامه به معرفی این محصول می‌پردازیم.

پیشنهاد ما: شیر توکار KWC مدل ریتا

یکی از بهترین نمونه‌های شیرآلات توکار برند کی دبلیوسی شیر آشپزخانه ثابت مدل ریتا (طلایی) است. این شیر از جنس برنج مرغوب و با رعایت تمام استانداردها تولید شده و رنگ طلایی مات آن،درخشندگی خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشد. شما می‌توانید این شیر توکار را با گارانتی پنج ساله از سایت یونیک لند زیر قیمت بازار خریداری کنید.

برای دیدن این محصول و مشخصات دقیق آن کلیک کنید: خرید شیر توکار KWC

شیرآلات توکار شودر

شودر نیز یک برند معروف و معتبر در حوزه‌ی انواع شیرآلات، از جمله شیرآلات توکار است. شیرآلات شودر با بهره‌مندی از دانش به‌روز در طراحی انواع شیرآلات، تنوع رنگبندی شیرآلات تولید شده و خدمات پس از فروش بسیار مناسب سبب اعتبار بالای این برند در بازار و جذب مشتری به سمت آن شده است.

شیرآلات توکار شودر

شیرآلات توکار شودر

شیرآلات این برند در رنگ‌های کروم، کروم مات، سفید کروم، شیری کروم، شیری مات، طلایی مات، طلایی و مشکی طلایی تولید شده که باتوجه به دکوراسیون داخلی منزل خود می‌توانید رنگ مناسب و مکمل منزل خود را خریداری کنید. مزیت ویژه شیرآلات شودر این است که این شیرآلات ضد باکتری هستند و آلودگی را به خود جذب نمی‌کنند لذا نیاز به تمیز نمودن دائمی ندارند. پیشنهاد ما به شما شیر آشپزخانه دو منظوره مدل یونیک پلاس طلای این برند است که یکی از بهترین شیرآلات توکار و البته پرطرفدار به‌شمار می‌رود.

پیشنهاد ما: شیر توکار شودر مدل یونیک

شیر آشپزخانه دو منظوره مدل یونیک پلاس طلا از برند شودر انتخابی مطمئن برای تکمیل دکوراسیون داخلی منزل شماست. این شیر در رنگ طلایی و از جنس برنج باکیفیت تولید و روانه بازار شده است. این محصول تمامی استانداردهای لازم یک شیر توکار مناسب را در طراحی و تولید رعایت کرده و به همین علت از بهترین شیرآلات توکار در بازار شناخته می‌شود. شما می‌توانید این محصول را با مراجعه به سایت یونیک لند و با ضمانت پنج ساله خریداری نمایید.

برای دیدن این محصول کلیک کنید: خرید شیر توکار شودر

شیرآلات توکار کلار

کلار اولین تولید کننده شیرآلات توکار ایرانی است که از سال 1382 آغاز به تولید این نوع شیرآلات نموده است. امروزه تولیدات این برند تمام استانداردهای روز اروپا را داراست و انتخابی مناسب برای شیرآلات منزل شماست. این شرکت از مرغوب‌ترین مواد اولیه در تولید شیرآلات خود بهره می‌برد و دارای مدل‌های متنوعی همچون مدل فلت تیپ 3 و 4 و فلور است.

شیرآلات توکار کلار

شیرآلات توکار کلار

شیرآلات توکار قهرمان

شیرآلات قهرمان هم نامی آشنا و معتبر در حوزه‌ی شیرآلات است. این برند با سابقه‌ای چهل ساله در تولید انواع شیرآلات توانسته به کیفیتی مناسب در تولید شیرآلات برسد و مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند.

شیرآلات توکار قهرمان

شیرآلات توکار قهرمان

محصولات این برند با خدمات پس از فروش پانزده ساله و گارانتی پنج ساله عرضه می‌شود. باید گفت شیرآلات قهرمان با رعایت کیفیت بالا در تولید انواع شیرآلات، خدمات پس از فروش مناسب، سابقه‌ای طولانی در تولید و صادر در انواع شیرآلات به خارج توانسته خود را در لیست بهترین شیرآلات از جمله بهترین شیرآلات توکار قرار دهد.

جمع بندی

ما در این مقاله به توضیح و بررسی مزایا و معایب شیرآلات توکار پرداختیم. بیان شد شیرآلاتی که لوله‌ها و تمام اجزای متفرقه شیر درون دیوار قرار می‌گیرد و صرفاً قاب شیر و اهرم ویژه تنظیم دمای آب قابل مشاهده است، شیرآلات توکار می‌گویند.

راحتی در نظافت، اشغال فضای کمتر و مصرف کمتر آب در مقایسه با شیرهای روکار و سنتی و جلوه‌ی لوکس آنها مهم‌ترین مزایای این شیرآلات به‌شمار می‌رود. در ادامه به معرفی بهترین شیرآلات توکار یعنی شیرآلات توکار kwc، شودر، کلار و قهرمان پرداختیم.

سوالات متداول:

شیرآلات توکار به چه شیرآلاتی می‌گویند؟

شیرآلاتی که لوله‌ها و تمام اجزای متفرقه شیر درون دیوار قرار می‌گیرد و صرفاً قاب شیر و اهرم ویژه تنظیم دمای آب قابل مشاهده است، شیرآلات توکار می‌گویند.

مزیت شیرآلات توکار در مقایسه با شیرآلات روکار و سنتی چیست؟

راحتی در نظافت، اشغال فضای کمتر و مصرف کمتر آب در مقایسه با شیرهای روکار و سنتی و جلوه‌ی لوکس آنها مهم‌ترین مزایای این شیرآلات به‌شمار می‌رود.