4.7/5 - (3 امتیاز)

مزایای شیرآلات توکار چیست؟ معایب آن چشیرآلات توکار بهتر است یا روکار؟ اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که کوچک‌ترین جزییات خانه برای شما اهمیت دارد پس این مقاله برای شماست. ظاهر خانه برای بسیاری از بانوان مسئله حیاتی است. یکی از چیزهایی که در زیبایی خانه موثر است شیرآلات هستند. در این مقاله با هم شیرآلات روکار و توکار را مقایسه می‌کنیم و به این سوال که باید از شیرآلات توکار استفاده کنید یا روکار پاسخ می‌دهیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 شیرآلات توکار و روکار یعنی چه؟

اگر بدانید که شیرآلات توکار و روکار چیست به راحتی می‌توانید برای خانه خود با توجه به هزینه و شرایطی که دارید، انتخاب کنید.

شیرآلات توکار چیست؟

شیرآلات توکار به شیرآلاتی گفته می‌شود که در واقع داخل دیوار کار می‌شوند. یعنی بدنه و بخش‌های اصلی آن مثل لوله‌ها، اتصالات و کارتریج داخل فضای دیوار نصب می‌شوند. روش نصب شیرآلات توکار سخت‌تر از نصب شیرآلات روکار است. هنگامی که خانه در مرحله ساخت است باید جایی برای این شیرآلات در نظر گرفته شود.

شیرآلات روکار چیست؟

اگر به خانه‌های قدیمی نگاهی بیاندازید، می‌توانید شیرآلات روکار را بهتر درک کنید. شیرآلات روکار به شیرآلاتی گفته می‌شود که تمامی اتصالات آن قابل دیدن باشند. این شیرآلات روی سینک، کابینت یا روشویی نصب می‌شوند. روش نصب شیرآلات روکار بسیار آسان‌تر از شیرآلات توکار است. بعد از ساخت خانه به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.

مزایای شیرآلات توکار چیست؟

اگر هنوز برای انتخاب شیرآلات خانه خود تصمیمی نگرفته‌اید، یا حتی نمی‌دانید شیرآلات توکار بهتر است یا روکار، این بخش را تا انتها بخوانید.

از مزایای شیرآلات توکار می‌توان به این نکته اشاره کرد که با نصب این شیرآلات فضای بیش‌تری در اختیار خواهید داشت. مخصوصاً اگر خانه کوچکی دارید می‌توانید با انتخاب شیرآلات توکار فضای خانه را محدود نکنید.

یکی از مهم‌ترین مزایای شیرآلات توکار این است که چون داخل دیوار کار می‌شوند پس رسوباتی که روی بدنه گرفته می‌شود را نمی‌توانید ببینید. این مزیت به زیبایی خانه شما کمک می‌کند.

شیرآلات توکار دارای لایه محافظ هستند که از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. این مسئله به شما کمک می‌کند که نگران پوسیدگی لوله‌های شیرآلات خود نباشید.

مزایای شیرآلات توکار

مزایای شیرآلات توکار

معایب شیرآلات توکار چیست؟

از معایب این شیرآلات می‌توان به هزینه بالای آن‌ها اشاره کرد. علاوه بر نصب و نگهداری آن‌ها، هزینه این شیرآلات از شیرآلات روکار بیش‌تر است. شما برای نصب شیرآلات توکار نیازمند فرد متخصص هستید تا به بهترین نحو برای شما نصب کند.

معمولا تعمیر شیرآلات توکار بسیار سخت‌تر از شیرآلات روکار است. برای تعمیر این محصول نیاز به فضای زیادی در دیوار دارید. چرا که دسترسی به مغزی و کارتریج آن‌ها بسیار دشوار است.

تفاوت شیرآلات توکار و روکار چیست؟

معمولا در خانه‌های سنتی شیرآلات روکار را بیش‌تر می‌توانید ببینید. اما در خانه‌های نوساخت مخصوصا آپارتمان‌ها از شیرآلات توکار استفاده می‌شود.

اولین تفاوت شیرآلات توکار و روکار در روش نصب آن‌هاست. همان‌طور که از اسم آن‌ها پیداست شیرآلات توکار داخل فضای دیوار نصب می‌شوند. شیرآلات روکار در فضای بیرونی خانه نصب می‌شوند.

  • از فرق شیرآلات توکار و روکار می‌توان به این نکته اشاره کرد که برای نصب شیرآلات روکار نیاز به متخصص نیست.
  • هزینه نصب شیرآلات روکار بسیار پایین است و نیازمند وقت زیادی هم نیست. به راحتی می‌توانید شیرآلات روکار را خودتان نصب کنید.
  • اگر شیرآلات روکار خراب شد به‌راحتی می‌توانید آن را تعمیر کنید و هزینه کم‌تری برای شما دارد.

شیرآلات توکار بهتر است یا روکار؟

برای انتخاب بین شیرآلات توکار یا روکار بهتر است به این موارد دقت کنید:

بررسی متراژ ساختمان

متراژ خانه یکی از مواردی‌ست که به راحتی می‌تواند به شما نشان دهد کدام‌یک از انواع شیرآلات به دردتان می‌خورد. شیرآلات توکار برای خانه‌هایی با متراژ کم گزینه‌ی بهتری هستند.

تعمیرات ساختمانی

تعمیرات شیرآلات توکار بسیار سخت و هزینه‌بر است، خرابی‌های زیادی به بار می‌آورد و ممکن است محیط آرام و امن خانه‌تان را برای مدتی دچار تنش کند. پس اگر فکر می‌کنید روزی با این موراد به مشکل خواهید خورد شیرآلات روکار گزینه‌ی بهتری هستند.

شیرآلات توکار بهتر است یا روکار

شیرآلات توکار بهتر است یا روکارتعمیرات ساختمانی

زیبایی خانه

شیرآلات توکار در زیبایی خانه تاثیر به سزایی دارند. اما اگر این موضوع برای شما اهمیت ندارد می‌توانید به سراغ شیرآلات روکار بروید.

بهترین روش خرید شیرآلات توکار

با توجه به این مورد که زمان ایده‌آل برای نصب شیرآلات توکار قبل از ساخت‌وساز کامل خانه است، شاید بهتر باشد در مورد خرید شیرآلات توکار با افرادی که ساخت خانه‌ی‌تان را به آنان سپرده‌اید در مورد بهترین روشی که می‌شود این شیرآلات را تهیه کرد مشورت کنید. اما شما از یونیک لند می‌توانید بهترین شیرآلات توکار و روکار را تهیه کنید. ما اینجا هستیم تا شما راحت‌تر تصمیم بگیرید و خانه‌ای شیک داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله ما در مورد معایب و مزایای شیرآلات توکار و شیرآلات روکار با هم صحبت کردیم. شما می‌توانید با خواندن این مطلب به راحتی تصمیم بگیرید برای خانه‌تان شیرآلات توکار بهتر است یا روکار.

ولی پیشنهاد به شما این است که اگر در حال ساخت خانه از ابتدا نیستید به سراغ شیرآلات توکار نروید. چاره‌ی شما نصب شیرآلات روکار است. ولی اگر زیبایی محیط خانه برای‌تان اولویت دارد و هنوز در مراحل اولیه‌ی ساخت‌وساز قرار دارید با خیال راحت به سراغ شیرآلات توکار بروید.

برای راحتی انتخاب در مورد شیرآلات توکار و قیمت‌های آن در بازار می‌توانید به مقالات زیر سر بزنید و اگر نظر یا پیشنهادی داشتید برای ما بنویسید.

سوالات متداول:

شیرآلات توکار بهتر است یا روکار؟

شیرآلات توکار بیش‌تر برای خانه‌های آپارتمانی که فضای کمی دارند توصیه می‌شود؛ اما باید حواستان را جمع کنید که برای تعمیر شیرآلات توکار باید هزینه‌ی زیادی صرف کرد که خرابی‌های زیادی نیز به همراه دارد.

آیا استفاده و نصب شیرآلات توکار به صرفه است؟

شیرآلات توکار از نظر به صرفه بودن معایب زیادی دارند، به طور مثال برای نصب آن باید از متخصصان ساختمانی قبل از اتمام ساخت‌وساز بهره بگیرید.