5/5 - (2 امتیاز)

قلب آشپزخانه اجاق‌گاز است؛ اما وظیفهٔ مکش و تصفیۀ دود و بوی غذاها به عهدۀ هود آشپزخانه است. پس اهمیت آن کمتر از اجاق‌گاز نیست. دیدن دیوارهای چرب اطراف آشپزخانه اصلاً برای هیچ خانم خانه‌داری جذابیتی ندارد. برای این‌که دیوارها لکه چرب نگیرند بهترین گزینه استفاده از هود است. اما بهترین برند هود آشپزخانه کدام است؟ اگر به فکر خرید وسایل آشپزخانه افتاده باشید، قطعاً این سؤال را هم در ذهن خود مرور کرده‌اید. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا پاسخی کامل به سؤال شما یعنی بهترین برند هود آشپزخانه کدام است بدهیم.

بعد از مطرح‌کردن سؤال بهترین برند هود آشپزخانه کدام است این سؤال به ذهن می‌رسد که چند نوع هود وجود دارد و ویژگی‌های یک هود خوب چیست؟ برای رسیدن به جواب سؤالات خود با ما همراه باشید.

ویژگی‌های هود خوب

اگر بخواهیم به سؤال «بهترین هود چه مارکیه؟» پاسخ بدهیم، اول باید بپرسیم که اصلاً چه هودی خوب است؟ وظیفۀ هود مکیدن دودها و بوی درون آشپزخانه است که پس از پخت غذا از محیط آشپزخانه خارج نشده است. حالا چه ویژگی‌هایی در این کار به هود کمک می‌کنند؟ با ما همراه باشید تا چند مورد از آن‌ها را بررسی کنیم.

اندازه هود

در مورد وسایل خانه و آشپزخانه، اولین فاکتوری که باید آن را بررسی کنید اندازه و حجم وسیله است. قطعاً نمی‌خواهید که کل فضای آشپزخانۀ شما به یخچال، ماشین لباسشویی یا دیگر وسایل محدود شود. به همین دلیل قبل از خرید هود حتماً فکر اندازۀ آن را بکنید. اگر مشکلی از بابت کمبود فضا ندارید، پیشنهاد ما این است که هود شما کل فضای بالای اجاق‌گاز را بپوشاند. در این صورت از شر چربی‌های مزاحم راحت می‌شوید.

سرعت فن هود

فن هود موتور اصلی آن است که هوا را مکش می‌کند. طبیعتاً هرچقدر سرعت فن هود بیشتر باشد، مکش آن بیشتر خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که به نسبت سرعت بالای فن، هود صدای بیشتری نیز تولید خواهد کرد.

مکش هود

بهترین برند هود آشپزخانه، قطعاً بهترین مکش را باید داشته باشد. مکش هود جدا از سرعت فن آن، به شکل هود و سیستمی که تولیدکننده برای آن در نظر گرفته است نیز بستگی دارد.

روش تهویۀ هود

هودهای آشپزخانه به دو صورت هوای آشپزخانه را تصفیه می‌کنند. نوع اول هوا را از درون آشپزخانه کشیده و بیرون از ساختمان منتقل می‌کنند. نوع دوم ولی هوای مکیده شده را درون خود تصفیه کرده و همان جا به محیط آشپزخانه بر می‌گردانند. نوع اول بازده بهتری نسبت به نوع دوم دارد.

انواع هود آشپزخانه

هود آشپزخانه بر اساس طراحی خود و نحوۀ نصب آن به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود. هر نوع از این محصولات به‌گونه‌ای طراحی شده است تا ظاهری خاص را به آشپزخانۀ شما بدهد.

  • هود توکار یا مخفی: این مدل هود طوری طراحی شده است تا هرکسی در اولین نگاه فکر کند هودی در آشپزخانۀ شما وجود ندارد! این مدل هود درون کابینت بالای گاز قرار می‌گیرد.
  • هود شومینهای: این هودها ظاهری شبیه به قیف دارند و معمولاً بر روی دیوار نصب می‌شوند. به این دسته هود‌، هود فلت یا کلاسیک نیز گفته می‌شود.
  • هود جزیرهای: همانند همان مدل شومینه‌ای هستند اما با این تفاوت که بر روی سقف نصب می‌شوند.
  • هود مورب: این نوع هود از مکش کمتری نسبت به هودهای دیگر برخوردار است ولی ظاهر زیباتری نسبت به هودهای شومینه‌ای و جزیره‌ای دارد.
هود توکار آشپزخانه

هود توکار آشپزخانه

کدام برند هود آشپزخانه بهتر است؟

هر یک از برندهای تولیدکنندۀ هود آشپزخانه ویژگی‌های به خصوصی را ارائه می‌دهند تا نتوان به طور دقیق به سؤال کدام برند هود آشپزخانه بهتر است پاسخ داد. اما در ادامه چند مورد از بهترین برندهای تولیدکنندۀ هود آشپزخانه را معرفی کرده‌ایم.

هود آلتون

برند آلتون در سال 1386 با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و بهترین ابزارها و ماشین‌آلات فعالیت خود را آغاز کرده است. شرکت آلتون تا به امروز در تولید وسایل آشپزخانه پیش‌گام بوده است و می‌تواند پاسخ مناسبی به بهترین برند هود آشپزخانه کدام است باشد.

هودهای برند آلتون در دو طراحی توکار و مورب تولید شده‌اند تا بهترین و زیباترین ظاهر را به آشپزخانۀ شما بدهند. برای دیدن سایر هودهای برند آلتون اینجا را ببینید: خرید هود آلتون

پیشنهاد ما: هود مورب آلتون مدل H315B

این هود با طراحی مورب و ساده و مینیمال خود ظاهر بسیار شیکی به آشپزخانۀ شما می‌دهد. در کنار ظاهر مدرن این هود، صفحۀ لمسی، استفاده از آن را آسان می‌کند. با ارائۀ 10 سال خدمات پس از فروش از طرف برند آلتون، قطعاً یکی از جواب‌های سؤال هود آشپزخانه چه مارکی خوبه را گرفته‌اید.

هود مورب آلتون

برای خرید این محصول کلیک کنید: خرید هود مورب آلتون

هود آروما

گروه صنعتی آروما با آغاز فعالیت خود در سال 1371، به فروش و پخش محصولات آشپزخانه همچون هود، سینک، اجاق‌گاز و شیرآلات پرداخت و حال با بیش از 30 سال تجربه جواب ما به بهترین برند هود آشپزخانه ایرانی است.

برند آروما هودهای خود را در هر چهار طرح مورب، شومینه‌ای، فلت و مخفی تولید می‌کند و تنوع محصولات بالایی دارد. اگر به دنبال ظاهری متفاوت برای آشپزخانۀ خود هستید حتماً نگاهی به محصولات برند آروما بیندازید. این محصولات نه‌تنها ظاهری خیره‌کننده دارند، بلکه از کارایی و عملکرد فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار هستند. برای خرید محصولات آروما از سایت یونیک لند به این بخش مراجعه کنید: خرید هود آروما

پیشنهاد ما: هود مخفی فالمک آروما

این هود ازآنجاکه مخفی است به آشپزخانۀ شما ظاهر ساده و یکدستی را می‌دهد که از چشم بقیه انگار هودی وجود ندارد. حسگر کنترل از راه دور و صفحۀ لمسی آن، استفاده از آن را بسیار ساده و دلپذیر می‌کند.

این هود با داشتن موتور توربو دو فن و تعداد دور موتور 4 می‌تواند به‌خوبی از پس‌تصفیه کردن هوای آشپزخانۀ شما بر بیاید. قدرت مکش آن 1000 مترمکعب در ساعت است و به‌سرعت هوای آشپزخانه را به هوای مطلوبی تبدیل می‌کند.

هود مخفی آروما مدل فالمک

برای خرید این محصول کلیک کنید: هود مخفی فالمک اروما

هود داتیس

کارخانۀ ایرانی داتیس در سال 1385 تأسیس شد و فعالیت حرفه‌ای خود را در تولید لوازم‌خانگی و آشپزخانه شروع کرد. گروه صنعتی و تولیدی داتیس با برنامه‌ریزی اصولی و درست مدیران و مهندسان خود تا کنون موفق به دریافت گواهینامه‌ها و اسـتانداردهای داخلی و بین‌المللی متعددی شده است. پس ما به سراغ یکی از گزینه‌های بهترین برند هود آشپزخانه کدام است آمده‌ایم.

هودهای برند داتیس از شیشه‌های مقاوم در برابر حرارت و ضربه برخوردار هستند. موتور ترموگارد آنها به کیفیت هود و حفاظت هرچه بهتر از آن کمک می‌کند. در طرح‌های مخفی و توکار، برند داتیس محصولات متنوعی را تولید کرده است که قیمتی رقابتی با دیگر محصولات نیز دارند و قطعاً توجه شما را جلب خواهند کرد.

برای دیدن محصولات دیگر برند داتیس این بخش را ببینید: خرید هود داتیس

پیشنهاد ما: هود داتیس مدل ماتینا

مانیتا یکی از هودهای برند داتیس است که به‌تازگی وارد بازار شده است. باقدرت مکش 700 تا 900 مترمکعب بر ساعت و موتور فلزی مجهز به سیستم ایمنی و محافظتی یا ترموگارد و دارای 3 دور، شاید شما هم به فکر خرید این هود افتاده باشید. طراحی ساده و بسیار زیبای آن نیز دلیل دیگر برای خرید آن و بخشیدن ظاهری مدرن به آشپزخانۀ شما است.

هود داتیس مدل ماتینا

هود داتیس مدل ماتینا

برای تهیه این محصول کلیک کنید: خرید هود داتیس مدل ماتینا

هود مارول

برند مارول از دیگر برندهای خوش‌نام ایرانی بازار است و آن را برای بهترین هود چه مارکیه پیشنهاد می‌کنیم. هودهای مارول در طراحی‌های توکار، مخفی و شومینه‌ای به بازار عرضه می‌شوند. عملکرد مناسب، طراحی زیبا و خدمات پس از فروش مناسب از ویژگی‌های مهم هودهای تولیدی برند مارول است.

هود بیمکس

تیم بزرگ بیمکس با بیش از 40 سال سابقۀ درخشان در تولید لوازم آشپزخانه و ارائۀ محصولات باکیفیت و زیبا، همواره در تلاش جذب رضایت مشتریان و ساختن آشپزخانه‌ای گرم و دلنشین برای آنها بوده است. امکان ندارد که از هود بگوییم و اسم برند بیمکس در جواب هود آشپزخانه چه مارکی خوب است گفته نشود.

برند بیمکس هودهای خود را در طراحی‌های متنوع، مختلف و زیبا روانۀ بازار کرده است که هر یک از ویژگی‌های به‌خصوصی برخوردار هستند. اما به‌طورکلی محصولات برند بیمکس از کنترلی آسان و لمسی، قیمتی رقابتی، شیشه‌های بسیار مقاوم و زیبایی بخش، فیلترهای چندلایه، توان بالا و صدای کم‌برخوردار هستند.

هود کن

برند کن در سال 1362 اولین کارخانۀ تولید هود در کشور را تأسیس کرده است و شاید در ایران خیلی‌ها هود را با نام هود کن بشناسند. اگر اسم برند کن در لیست پاسخ‌های بهترین برند هود آشپزخانه کدام است نباشد، قطعاً آن لیست کامل نیست.

محصولات برند کن با تنوع بالا و متناسب با هر سبک طراحی تولید می‌شوند تا انتخاب‌های گسترده‌ای در برابر خریدار قرار گیرد. در طراحی این محصولات به ارگونومی بدن انسان توجه ویژه‌ای شده است تا حین استفاده کمترین آسیبی متوجه کاربر نباشد.

سابقۀ برجستۀ برند کن در تولید هود، به تولید بهترین فن‌های موجود در بازار منجر شده است. فیلتر آلومینیومی قابل‌شست‌وشو، استفاده از مواد نسوز برای متریال و قدرت مکش بالا با صدای کم هودهای کن شما را به خرید از این برند ترغیب می‌کند.

هود اخوان

برند اخوان از باسابقه‌ترین برندهای تولید لوازم آشپزخانه با بیش از 50 سال سابقه است. به همین خاطر است که اخوان نامی آشنا برای پدر و مادر و نیز خود شما از کودکی تا به امروز است. بهترین برند هود آشپزخانه کدام است؟ قطعاً اخوان پاسخ خوبی است.

برند اخوان هم از آن برندها است که با شنیدن نام هود به یاد آن‌ها می‌افتیم. هودهای مورب، مخفی، شومینه‌ای و زیر کابینتی همه از تولیدات برند اخوان هستند که دست خریدار را در انتخاب باز می‌گذارند. محصولات اخوان هم از مکش کم برای فضاهای کوچک و هم از مکش پرقدرت برای فضاهای باز و بزرگ برخوردارند تا شما متناسب با استفادۀ خود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سخن پایانی

تنوع و طراحی محصولات هود آشپزخانه بالا است. این موضوع در کنار خوبی‌های خود، چالش‌برانگیز هم می‌تواند باشد. در این مطلب سعی کردیم پاسخ‌های مناسبی به بهترین برند هود آشپزخانه کدام است بدهیم اما انتخاب شما بستگی به استفاده و سلیقۀ شما دارد.

تمامی برندهای ذکر شده عملکرد مناسب و ضمانت و خدمات پس از فروش دارند. پس نگرانی از خرید این محصولات نداشته باشید. تجربۀ شما چیست؟ نظر خود را دررابطه‌با بهترین برند هود آشپزخانه کدام است در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

هود آشپزخانه چه مارکی خوبه؟

محصولات برندهای آلتون، آروما، داتیس، بیمکس، کن و اخوان از بهترین هودهای تولیدی در داخل کشور هستند که امکانات و شرایط وسوسه‌انگیزی دارند.

انواع هود چیست؟

هودها در انواع شومینه‌ای، مورب، جزیره‌ای و توکار یا مخفی تولید می‌شوند.