امتیاز بدهید

به دنبال مدرن‌شدن آشپزخانه‌ها و کاهش فضای خانه‌ها در سال‌های اخیر، اجاق‌گازهای مبلهٔ قدیمی جای خود را به اجاق‌گازهای رومیزی داده‌اند که فضای کمتری را اشغال می‌کنند و از زیبایی بیشتری نیز برخوردار هستند. اجاق‌گازهای استیل از پرکاربردترین اجاق‌گاز‌های رومیزی هستند و برندهای مختلفی در داخل و خارج کشور در تولید آن‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند. در ادامهٔ مقاله به پاسخ این سؤالات می‌پردازیم که اجاق گاز استیل چیست و بهترین اجاق‌ گاز استیل تولید کدام برند است؟

اجاق گاز استیل چیست؟

اجاق گاز‌های استیل نوعی از اجاق‌گازهای رومیزی هستند که بدنهٔ اصلی آن‌ها از فولاد ساخته می‌شود. می‌دانید که فولاد بسیار مقاوم است؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که اجاق‌گازهای استیل از دوام بالایی برخوردار باشند. یکی از جدی‌ترین رقیبان اجاق‌گازهای استیل، اجاق‌گازهای شیشه‌ای هستند. در اجاق‌گازهای شیشه‌ای، جنس صفحه رویی از شیشه مقاوم است که در رنگ‌های متنوعی نیز وجود دارد.

در مقایسه اجاق گاز استیل و شیشه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نظافت اجاق‌گازهای شیشه‌ای به‌مراتب راحت‌تر است.
  • مقاومت اجاق‌گازهای استیل در برابر ضربه و حرارت به‌مراتب بیشتر است؛ اما اجاق‌گازهای شیشه‌ای در برابر خط‌وخش مقاومت بیشتری را از خود نشان می‌دهند.
  • قیمت اجاق‌گازهای استیل معمولاً کمتر است.
  • اجاق‌گازهای شیشه‌ای از زیبایی بیشتری برخوردارند.

بهترین برند اجاق گاز استیل

برندهای داخلی در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی در تولید انواع لوازم آشپزخانه داشته‌اند و اجاق‌گازهای استیل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همچنین این اجاق‌گازها علی‌رغم کیفیت بالا از قیمت مقرون به صرفه‌ای نسبت به برندهای خارجی مشابه برخوردارند. در ادامه سه تا از بهترین برند‌های تولید اجاق‌گازهای استیل را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین برند اجاق گاز استیل
بهترین برند اجاق گاز استیل

ایلیا استیل

شرکت ایلیا استیل فعالیت خود را در زمینه تولید لوازم‌خانگی آغاز کرد و اکنون یکی از مطرح‌ترین برند‌های داخلی در زمینه تولید سینک ظرف‌شویی، اجاق‌گازهای توکار، فر توکار، هود آشپزخانه و ماکروویو در کشور است. اجاق‌گازهای تولیدی این برند در سه مدل استیل، استیل شیشه و شیشه تولید می‌شوند.

رنگ‌بندی اجاق‌گازها نیز شامل رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای است. از مزایای اجاق‌گازهای برند ایلیا استیل می‌توان به کیفیت خوب، قدرت شعلهٔ بالای آن‌ها و بسته‌بندی مناسب اشاره کرد. ضمانت اجاق‌گازهای ایلیا استیل نیز به مدت ۱۸ ماه از زمان نصب آن‌ها است. در ادامه به معرفی ۵ مدل از برترین اجاق‌گازهای برند ایلیا استیل می‌پردازیم.

اجاق گاز استیل مدل ۴۶۰۲ IS

این اجاق‌گاز که در ابعاد ۵۱ در ۶۲ سانتی‌متر تولید می‌شود دارای ۴ شعله بوده و مجهز به شعلهٔ پلوپز در سمت چپ اجاق‌گاز است. قطعات اولیه سازندهٔ آن نیز وارداتی از ایتالیا است. این محصول دارای گارانتی ۲ساله و خدمات پس از فروش به مدت ۱۰ سال است.

برای خرید این محصول کلیک کنید: اجاق گاز استیل مدل 4602

اجاق گاز استیل مدل ۵۹۱۰ IG

جنس این مدل اجاق‌گاز از شیشه سکوریت براق مشکی ساخته شده‌ است. ابعاد این مدل ۵۰ در ۸۳ سانتی‌متر است. این اجاق‌گاز نیز دارای ۵ شعله و مجهز به پلوپز است. سر شعله‌ها نیز وارداتی از ایتالیا است. این مدل نیز دارای گارانتی ۲ساله و خدمات پس از فروش ۱۰ساله است.

اگر می‌خواهید این اجاق گاز را تهیه کنید: خرید اجاق گاز ایلیا استیل مدل IG5910

اجاق گاز استیل مدل ۵۹۱۲ IG

این مدل نیز مشابه مدل قبلی دارای جنس صفحه شیشه‌ای است؛ اما شیشه مات دارد. ابعاد آن نیز ۵۰ در ۸۶ سانتی‌متر و دارای ۵ شعله شامل پلوپز است. شیشه صفحه، ترموکوپل، شیر و سر شعله‌ها هم ایتالیایی است. گارانتی ۲ساله و خدمات پس از فروش ۱۰ساله دارد.

برای خرید و بررسی این محصول کلیک کنید: خرید اجاق گاز استیل مدل IG5912

اجاق گاز استیل مدل ۵۹۱۰ IS

این مدل که از انواع مدل‌های استیل است، دارای ۵ شعله شامل یک پلوپز قدرتمند در وسط است. همچنین فندک اتوماتیک ایتالیایی و ابعاد ۵۱ در ۹۰ سانتی‌متر دارد.

برای مشاهده قیمت این محصول کلیک کنید: خرید اجاق گاز ایلیا استیل مدل IS5910

اجاق گاز استیل مدل ۵۰۳ S

این اجاق‌گاز که بدنه استیل و ۵ شعله شامل یک پلوپز پرقدرت در سمت راست دارد، دارای ابعاد ۵۰ در ۸۶ سانتی‌متر بوده و سر شعله‌های آن نیز ایرانی است.

خرید این محصول را از دست ندهید: اجاق گاز S503

اجاق‌گاز ایلیا استیل
اجاق‌گاز ایلیا استیل

اخوان

برند اخوان نیز یکی از معروف‌ترین برندهای ایرانی در زمینه تولید محصولات آشپزخانه است که احتمالاً بسیاری از شما نام آن را شنیده‌اید. این برند محصولات آشپزخانه منطبق با استانداردهای ایران و اروپا تولید می‌کند و یکی از بهترین برندها در زمینه تولید محصولات مدرن و متنوع است.

برند اخوان در سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه با تولید بیش از ۱۰۰ مدل مختلف از اجاق‌گازهای توکار، هود آشپزخانه، سینک ظرف‌شویی و انواع فر، به‌عنوان یکی از معتبرترین برندهای ایرانی شناخته می‌شود. از ویژگی‌های کلی اجاق‌گازهای اخوان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • استفاده از ترموکوپل جهت امنیت بیشتر
  • مجهز بودن به فندک خودکار
  • طراحی زیبا و مدل‌های متنوع برای پاسخ‌گویی به سلیقهٔ همهٔ مشتری‌ها
  • رویه نشکن و مقاوم در برابر خراشیدگی
  • وزن کم و اندازهٔ کوچک به‌منظور اشغال کمترین فضای ممکن
  • خدمات پس از فروش قوی

باتوجه‌به اینکه برند اخوان یک برند کاملاً ایرانی است، دارای خدمات پس از فروش خوبی است و نمایندگی‌های برند اخوان در سراسر کشور خدمات بسیار مناسبی را در زمینه تعمیر، نصب و تعویض به مشتریان ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی 4 تا از برترین مدل‌های اجاق‌گازهای اخوان می‌پردازیم.

اجاق گاز استیل مدل G 135 HE

جنس بدنهٔ این اجاق‌گاز از استیل ضدزنگ، ضد حرارت، مقاوم در برابر ضربه و قابل شستشو است. دارای ۵ شعله که شامل یک شعلهٔ بزرگ در وسط و ۴ شعلهٔ متوسط در اطراف آن است. قطعات اولیه آن نیز وارداتی از ایتالیا است. این اجاق‌گاز دارای ردهٔ مصرف انرژی A و راندمان احتراق بالا است که باعث کاهش قابل‌توجه انرژی و هزینه‌های مصرفی می‌شود.

 اجاق گاز استیل مدل ونوس ۵

جنس بدنهٔ این مدل اجاق‌گاز برند اخوان نیز از استیل بوده و دارای ترموکوپل، فندک اتوماتیک سریع و سر شعله‌های نسوز است که در ابعاد ۵۰ در ۸۶ سانتی‌متر تولید می‌شود. همچنین سطح مصرف انرژی A و راندمان احتراق ۲۵ درصد بالای سطح استاندارد دارد.

اجاق گاز استیل مدل Gi 135 s

این اجاق‌گاز دارای بدنهٔ استیل و ۵ شعله شامل یک شعله پلوپز در سمت راست است و ابعاد ۵۰ در ۸۶ سانتی‌متر دارد. تمام قطعات این محصول ساخت ایران بوده و دارای ردهٔ مصرف انرژی سطح C است.راندمان احتراق بالا و چدن مقاوم به حرارت دارد. دارای ضمانت ۲۰ماهه پس از نصب توسط خدمات کارخانه است.

اجاق گاز استیل مدل Gi 35

این مدل دارای بدنه از جنس شیشه سکوریت مشکی با لبهٔ تراش‌خورده است و ۵ شعله شامل یک پلوپز در وسط دارد. تمامی قطعات اولیه این برند ساخت ایران است. مجهز به ترموکوپل و فندک اتوماتیک و دارای ابعاد ۵۰ در ۸۶ سانتی‌متر است. در ردهٔ E مصرف انرژی قرار دارد و راندمان احتراق آن نیز معمولی است. ضمانت ۱۸ماهه از تاریخ نصب توسط خدمات کارخانه دارد.

اجاق‌گاز اخوان
اجاق‌گاز اخوان

استیل البرز

سومین برند مطرح در تولید اجاق‌گازهای باکیفیت، برند استیل البرز است. این برند نیز اجاق‌گازهای بسیار متنوعی را در طرح‌ها و مدل‌های مختلف و با امکانات گوناگون تولید می‌کند. از جمله ویژگی‌های اجاق‌گازهای استیل البرز می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • استفاده از شبکه‌های چدنی مقاوم برای افزایش مقاومت در برابر تغییر رنگ
  • مجهز بودن اجاق‌گازها به ترموکوپل سریع
  • استفاده از شیشه‌های سکوریت مقاوم، نشکن و ضدخش در اجاق‌گازهای شیشه‌ای
  • مجهز بودن همهٔ اجاق‌گازهای این برند به شعلهٔ پلوپز با حرارت‌دهی بالا

5 تا از برترین مدل‌های اجاق گاز استیل برند استیل البرز در ادامه آورده شده است.

اجاق گاز استیل مدل S 5960

بدنه این مدل از استیل ۳۰۴ با مقاومت بالا ساخته شده و دارای ابعاد ۵۰ در ۸۸ سانتی‌متر است. مجهز به فندک اتوماتیک سریع و ترموکوپل است و تمام قطعات آن در ایران تولید می‌شود. ۲۴ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش دارد. این مدل یکی از پرفروش‌ترین اجاق‌گازهای موجود در بازار است.

اجاق گاز استیل مدل S 5910

این مدل جزو مدل‌های شف این کارخانه است. سر شعله‌های شف که اولین‌بار توسط کارخانه استیل البرز مورداستفاده قرار گرفت باعث افزایش راندمان احتراق تا 1.5 برابر می‌شود. جنس بدنه استیل و دارای شبکه نگهدارنده چدنی لعاب شده است.

اجاق گاز استیل مدل S 5907

اکثر قطعات این مدل ساخت ایتالیا و بدنهٔ آن ساخته شده از استیل مقاوم است و نظافت بسیار آسانی دارد. همچنین دارای ابعاد ۵۰ در ۸۷ سانتی‌متر و ۵ مشعل، فندک اتوماتیک و ترموکوپل است.

اجاق گاز استیل مدل G 5960

این مدل یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های تولیدی این کارخانه است که همهٔ قطعات آن در ایران تولید می‌شود. جنس بدنهٔ این اجاق‌گاز از شیشه سکوریت مشکی ضدخش به همراه ورقهٔ استیل در زیر سر شعله‌ها است و در ابعاد ۵۱ در ۹۰ سانتی‌متر تولید می‌شود.

اجاق گاز استیل مدل G 5910

این مدل دارای نمای شیشه‌ای مشکی باکیفیت بالا و تحمل دمای ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد است که از قطعات اولیه ایتالیایی ساخته می‌شود.

اجاق گاز استیل البرز
اجاق گاز استیل البرز
کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین اجاق‌گازهای استیل پرداختیم. گفتیم که اجاق‌گازهای استیل رقیب اصلی اجاق‌گازهای شیشه‌ای و جانشین اجاق‌‌گازهای مبله هستند. همچنین سه تا از برترین برندهای تولید‌کننده اجاق‌گازهای استیل، برندهای ایلیا استیل، اخوان و استیل البرز هستند که در این زمینهٔ با یکدیگر رقابت می‌کنند. در نهایت چنانچه سؤال دیگری در مورد بهترین اجاق‌ گازهای استیل دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول:

اجاق ‌گاز استیل چیست؟

اجاق‌گازهای استیل نوعی از اجاق‌گازهای رومیزی هستند که از استیل مقاوم ساخته می‌شوند. استیل سازندهٔ این اجاق‌گازها معمولاً ضدزنگ و ضد حرارت بوده و در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم هستند.

بهترین برند اجاق گاز استیل چیست؟

برندهای زیادی امروزه به تولید اجاق‌گازهای استیل می‌پردازند؛ اما از جمله بهترین برندهای تولید اجاق گاز استیل در کشور می‌توان به برندهای ایلیا استیل، اخوان و استیل البرز اشاره کرد.