امتیاز بدهید

چه قدر درباره تفاوت موتور هودهای مختلف می‌دانید؟ همان‌طور که می‌دانید هود یکی از اقلام ضروری آشپزخانه محسوب می‌شود. این وسیله به خارج‌شدن دود و بخار از آشپزخانه کمک می‌کند و همچنین از نشستن چربی بر روی سطوح جلوگیری می‌کند. درون هر هود یک موتور تعبیه شده است که یکی از اصلی‌ترین قطعات آن است. هود‌ها در مدل‌ها و برند‌های مختلف به بازار عرصه می‌شوند و به دلیل نوع و جنس متفاوت، قیمت‌های مختلفی نیز دارند.

توجه به نوع تفاوت موتور هودهای مختلف هنگام خرید، از اهمیت بالایی برخوردار است. پس تصمیم‌گیری و انتخاب نوع موتور هود، نیازمند مشورت و راهنمایی با متخصصان است. با دردست‌داشتن اطلاعات صحیح در این زمینه می‌توانید خریدی رضایت‌بخشی در این زمینه داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید، امروزه بازار رقابت در عرصه تجهیزات آشپزخانه بسیار داغ است؛ متأسفانه در این راستا نیز برخی افراد سودجو برای به فروش رساندن برند و لوازم خود، با دادن اطلاعات غلط باعث گمراهی متقاضیان می‌شوند.

ما سعی داریم در این مطلب با دادن اطلاعاتی مفید درباره این موضوع و بررسی تفاوت موتور هود‌های مختلف، به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. با دریافت این اطلاعات شما دچار سردرگمی و گمراهی نخواهید شد. پس با خیالی راحت می‌توانید خریدی رضایت‌بخش داشته باشید.

انواع هود از نظر موتور

هود‌ها از نظر نوع موتور، به دودسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از هود موتور فلزی و هود موتور پلاستیکی. هنگام خرید باید به تفاوت موتور هود‌های مختلف توجه کنیم تا دچار اشتباه نشویم. حتماً این سؤال برای شما ایجاد می‌شود که فرق هود موتور فلزی با پلاستیکی چیست؟

برای خریدی بهتر باید به مزایا و معایب هود موتور فلزی یا پلاستیکی توجه کنید و بهتر آنها را بشناسید. همچنین در ابتدا باید ویژگی‌های آنها را بدانید تا بتوانید به‌درستی تصمیم‌گیری کنید. ما در این مقاله به‌صورت مجزا ویژگی هر کدام را بیان می‌کنیم تا به تفاوت موتور هود‌های مختلف پی ببرید.

ویژگی هود‌های موتور فلزی

این نوع هود‌ها همان‌طور که از اسمشان مشخص است، دارای موتور‌هایی به شکل پروانه‌های حلزونی از جنس فلزی هستند. هرچه موتور هود فلزی‌تر باشد، مقاومت و دوام بالا‌تری در برابر گرما و حرارت دارند.

البته این باور وجود دارد که موتور‌های فلزی نسبت به هودی‌های نوع پلاستیکی سروصدای بیشتری دارند اما این مشکل در هود‌های موتور فلزی مدرن، با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها و تجهیزات مرغوب برطرف شده است.

مزایای هود‌های موتور فلزی:

  • تغییرنکردن شکل و حالت پره‌ها در مجاورت با دما در طولانی‌مدت
  • کیفیت و استحکام بیشتر نسبت به هود‌های موتور پلاستیکی
  • ایمنی بیشتر
  • ازدست‌ندادن حالت استاندارد در طولانی‌مدت
  • طول عمر بالاتر نسبت به نوع پلاستیکی

معایب هود‌های موتور فلزی:

  • سروصدای بیشتر موتور‌های فلزی البته در مدل‌های قدیمی
  • هود‌های موتور فلزی از قیمت بالاتری نسبت به هود‌های موتور پلاستیکی برخوردار هستند.
موتور فلزی در هودها
موتور فلزی در هودها

ویژگی هود‌های موتور پلاستیکی

درگذشته هود‌های نوع پلاستیکی در برابر گرما و حرارت مقاوم نبودند و تغییر شکل می‌دادند و ذوب می‌شدند. همچنین به دلیل مقاومت کم باعث آتش‌سوزی نیز می‌شدند. امروزه این هود‌ها نسل پیشرفته هود‌های پلاستیکی هستند که به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، از پلاستیک برای ساخت و تولید آنها استفاده نمی‌‌شود.

ماده اصلی ساخت این نوع از هود‌ها، ماده‌ای به نام کربو است. کربو باعث می‌شود که هود‌های پلاستیکی نسبت به مدل‌های قدیمی از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار هستند. هود‌های پلاستیکی باکیفیت بالایی تولید می‌شوند که می‌توانند انتخاب مناسبی برای خرید باشند.

هود‌های پلاستیکی از قیمت مناسب‌تری نسبت به هود‌های فلزی برخوردار هستند. قیمت آنها نسبت به کیفیت و کارایی آنها بسیار کمتر است. شما می‌توانید در صورت محدود بودن بودجه‌تان به سراغ هود‌های موتور فلزی بروید و با خیال راحت آنها را انتخاب کنید.

مزایای هود‌های موتور پلاستیکی:

  • قیمت مناسب‌تر نسبت به هود‌های موتور فلزی
  • مناسب برای کسانی که بودجه کم و محدود دارند
  • مقاوم در برابر دما و حرارت

معایب هود‌های موتور پلاستیکی:

  • دوام و کیفیت پایین‌تر نسبت به هود‌های موتور فلزی
ویژگی هود‌های موتور پلاستیکی
ویژگی هود‌های موتور پلاستیکی

انواع مختلف موتور هود

  • هود‌های موتور فلزی با پوسته فلزی و پروانه فلزی
  • هود‌های موتور پلاستیکی با پوسته فلزی و پروانه پلاستیکی
  • هود‌های موتور پلاستیکی با پوسته فازی و پروانه فلزی
  • هود‌های موتور فلزی با پوسته فلزی و پروانه پلاستیکی
  • هود‌های موتور فلزی با پوسته پلاستیکی و پروانه پلاستیکی
  • هود‌های موتور پلاستیکی با پوسته پلاستیکی و پروانه پلاستیکی

تفاوت موتور هودهای مختلف از لحاظ ظاهری

فرق هودهای موتور فلزی با پلاسیتیکی در ظاهر، در این بخش‌ها مشخص می‌شود:

  • وزن: باتوجه‌به جنس موتور و همچنین بدنه آن وزن هود‌ها متفاوت است. اگر هم موتور هود و هم بدنه آن از فلز باشد، نسبت به نوع پلاستیکی سنگین‌تر است.
  • جنس بدنه: باتوجه‌به نوع و جنس موتور می‌تواند متفاوت باشد. یعنی اگر موتور هود فلزی باشد‌، دارای بدنه فلزی است. همچنین اگر موتور هود پلاستیکی باشد، دارای بدنه پلاستیکی است.
  • پروانه موتور: پروانه موتور نیز باتوجه‌به نوع جنس بدنه موتور انتخاب می‌شود و جای‌گذاری می‌گردد.

قیمت هود موتور فلزی و موتور پلاستیکی

باتوجه‌به استانداردها و خصوصیات هود‌ها، واضح است که هود‌های موتور فلزی نسبت به هود‌های موتور پلاستیکی، قیمت بالاتری داشته باشند. همان‌طور که در تفاوت هود‌های مختلف بیان شد، هود‌های موتور فلزی از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند و طول عمر بیشتری دارند. همین ویژگی‌ها و تفاوت موتور هود‌های مختلف، باعث افزایش قیمت در نوع فلزی آنها شده است.

پیشنهاد می‌شود، برای داشتن خریدی مطمئن و بدون نگرانی به سایت یونیک لند مراجعه فرمایید. در سایت یونیک لند شما می‌توانید انواع‌ هودهای‌ موجود در بازار را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از قیمت‌های به‌روز آنها آگاه شوید.

خرید هود با قیمت مناسب

سخن آخر

با بیان تمام ویژگی هود‌ها و تفاوت موتور هود‌های مختلف، امید است اطلاعات مفیدی را در اختیار شما گذاشته باشیم تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

در صورت تمایل به خرید اینترنی هود، به شما سایت یونیک لند را پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید با بررسی سایت هود موردنظر خود را تهیه نمایید.

سؤالات متداول:

هود موتور فلزی بهتر است یا موتور پلاستیکی؟

هود‌های موتور فلزی استحکام و طول عمر بالاتری دارند اما امروزه نیز کیفیت موتور‌های پلاستیکی نیز افزایش‌یافته است.

قیمت کدام نوع موتور هود ارزان‌تر است؟

باتوجه‌به کیفیت و مقاومت، هود‌های پلاستیکی ارزان‌تر هستند و برای کسانی که بودجه کمی در دست دارند به‌صرفه‌تر هستند.ه