امتیاز بدهید

هرکس باتوجه‌به سلیقه خود برند داخلی یا خارجی را برای اجاق گاز خود انتخاب می‌کند. اما تفاوت اجاق گاز داخلی و خارجی چیست؟ گازهای داخلی و خارجی از نظر قیمت، سر شعله، مصرف سوخت و بازدهی، جنس روی صفحه و دیگر موارد چه فرقی باهم دارند؟

همراه ما باشید تا در ادامه به تفضیل درباره تفاوت اجاق گاز داخلی و خارجی بپردازیم.

عوامل تفاوت اجاق گاز داخلی و خارجی

امروزه هنگام خرید اجاق‌گاز با برندهای متنوع داخلی و خارجی مواجه می‌شویم. برایمان این سؤال ایجاد می‌شود که به‌راستی از چه نظر فرق دارند. تولیدات داخلی از نظر کیفیت چیزی از نوع خارجی کم ندارند. پس چه ویژگی‌هایی باعث تفاوت اجاق گاز داخلی و خارجی شده است. هم اکنون چند ویژگی شاخص که موجب تفاوت در برندهای داخلی و خارجی می‌شود شرح می‌دهیم.

کیفیت ساخت سرشعله‌ها

یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب گاز باید به آن توجه کرد سر شعله‌های اجاق‌گاز است. در گازهای ایرانی سر شعله‌ها ممکن است برند ایتالیایی ساباف یا دیفندی باشد یا برند ایرانی ریاضت یا آریا. سر شعله‌های ایرانی دارای نشان استاندارد هستند و کیفیت مناسبی دارند، اما قابل‌رقابت با سر شعله‌های ایتالیایی نیستند.

همچنین سر شعله‌های ایرانی طول عمر کوتاه‌تر و قیمت ارزان‌تری دارند. اما سر شعله‌ها سبب ایجاد تفاوت اجاق گاز داخلی و خارجی از لحاظ مصرف منابع و راندمان و پخش شعله و موارد دیگری می‌شود.

عوامل تفاوت اجاق گاز داخلی و خارجی
عوامل تفاوت اجاق گاز داخلی و خارجی

راندمان حرارتی

از مهم‌ترین تأثیرات سر شعله‌ها می‌توان به راندمان حرارتی اجاق‌گاز اشاره کرد. برای درک بهتر میزان راندمان حرارتی مثالی را عنوان می‌کنیم. فرض کنید دوتا کتری یکسان با یک و نیم لیتر آب دارید و در شرایطی که اندازه سر شعله‌ها و فشار گاز یکسان است، یک‌زمان، روی شعله قرار داده‌اید. آب درون کتری روی سر شعله ایتالیایی زودتر از آب درون کتری روی سر شعله ایرانی به جوش می‌آید. یعنی راندمان حرارتی سر شعله‌های ایتالیایی بالاتر است و درنتیجه کیفیت اجاق‌گاز را بالاتر می‌برد.

آلایندگی

یکی دیگر از عواملی که سر شعله‌ها مسبب آن هستند، میزان آلایندگی به وجود آمده هستند که بسیار حائز اهمیت است. تولید آلایندگی به صحیح سوختن گاز در سر شعله‌ها ارتباط دارد و تولید آلایندگی در سر شعله‌های تولید ایتالیا تا چهل درصد آلایندگی کربن منو اکسید را کاهش می‌دهد و احتمال وقوع خطرات زیادی را کم می‌کند.

فرق گاز خارجی و داخلی
فرق گاز خارجی و داخلی

تفاوت اجاق‌گاز داخلی و خارجی از لحاظ قیمت

مهم‌ترین تفاوت اجاق گاز داخلی و خارجی بحث قیمت آنها است. اجاق‌گازهای برند وایز، بوش، آریستون، میله، زانوسی یا کوپرزبرگ، همه دارای ظاهری مدرن و خاص و زیبا هستند و بسیار کیفیت بالایی دارند. اما این برندها لوکس هستند و حداقل قیمت آنها 23 میلیون تومان است. درصورتی‌که قیمت گازهای ایرانی از حداقل 2 میلیون تومان شروع می‌شود. برای دیدن انواع اجاق گاز داخلی و خارجی از این صفحه دیدن کنید: خرید اجاق گاز

سخن پایانی:

همان‌طور که گفته شد، اجاق‌گاز یکی از مهم‌ترین وسیله‌های آشپزخانه است و اجاق‌گازهای صفحه‌ای، با ظاهری بسیار ساده و از جنس شیشه یا استیل، حالتی مدرن به آشپزخانه‌تان می‌دهند. سپس فرق گاز رومیزی داخلی و خارجی را بررسی کردیم و انواع تفاوت اجاق گاز داخلی و خارجی از لحاظ سر شعله و راندمان حرارتی و تولید آلاینده و قیمت بررسی کردیم. در انتها هم تعدادی اجاق گاز باکیفیت مطلوب را معرفی کردیم.

ما در یونیک لند، با بیش از ده سال حضور در بازار کالای آشپزخانه، انواع محصولات برندهای مطرح مثل اریستون، اخوان، استیل البرز، التون، داتیس، قهرمان، راسان، شودر را به قیمت درب کارخانه به دست مشتری می‌رسانیم. یونیک لند همیشه در خدمت مشتریان است. به ما سر بزنید، تا از محصولات فروش ویژه و تخفیف‌ها غافل نمانید.

سؤالات متداول:

فرق گاز رومیزی داخلی و خارجی در چیست؟

مهم‌ترین تفاوت اجاق گاز خارجی و داخلی جنس سر شعله و راندمان حرارتی و مصرف انرژی و تولید آلاینده و قیمت آنها است.

اجاق‌گاز رومیزی داخلی بخریم یا خارجی؟

باتوجه‌به قیمت اجاق‌گازهای خارجی، نمی‌توان آنها را به همه پیشنهاد داد، اما اجاق‌گازهای تولید داخل که سر شعله‌های ایتالیایی دارند، بسیار انتخاب‌های مناسبی هستند، چرا که قیمت معقول و کیفیت مناسب دارند.