امتیاز بدهید

سینک‌های ظرف‌شویی یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه محسوب می‌شوند و جنس‌های بسیار متنوعی دارند که از بین آن‌ها، سینک‌های گرانیتی به یکی از قابل‌توجه‌ترین و پرکاربردترین جنس سینک‌های ظرف‌شویی تبدیل شده‌اند. اما با مراجعه به فروشگاه‌ها و در هنگام خرید احتمالاً با تنوع بسیار بالایی از سینک‌های گرانیتی مواجه می‌شوید که گاهی تصمیم‌گیری را برای شما دشوار می‌کند. ازاین‌جهت بر آن شدیم تا در این مقاله بهترین برند سینک ظرفشویی گرانیتی ایرانی را به شما معرفی کنیم‌.

چرا سینک گرانیتی بخریم؟

احتمالاً می‌دانید که سینک‌های ظرف‌شویی بر حسب مواد اولیه‌ای که در ساخت آن‌ها به کار می‌رود جنس‌های مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سینک‌های استیل، گرانیتی، شیشه‌ای، مسی، کورین و موارد این چنینی اشاره کرد‌. هر کدام از این سینک‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

گرانیت یکی از سخت‌ترین مواد جهان است. در سینک‌های گرانیتی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد گرانیت وجود دارد و ۲۰ تا ۳۰ درصد بقیه عمدتاً از رزین یا مواد آکرلیک ساخته می‌شود. اما چرا سینک‌های گرانیتی به یکی از پرکاربرد‌ترین جنس سینک‌ها تبدیل شده‌اند و انتخاب اول بسیاری از افراد هستند؟ در ادامه به طور مختصر به بیان مهم‌ترین مزایای سینک‌های گرانیتی می‌پردازیم.

اگر به دنبال فروشگاهی برای خرید سینک ایرانی و خارجی باکیفیت هستید، پیشنهاد ما یونیک لند است. برای شروع کلیک کنید: خرید سینک ظرفشویی باکیفیت

مقاومت بیشتر نسبت به سینک‌های استیل

سینک‌های استیل معمولاً در اثر ضربه دچار فرورفتگی می‌شوند؛ اما سینک‌های گرانیتی از مقاومت بالاتری برخوردارند و در برابر ضربه شکل خود را از دست نمی‌دهند و سوراخ نمی‌شوند. البته احتمال شکستگی سینک‌های گرانیتی در برابر ضربه‌های بسیار محکم وجود دارد.

در ادامه لینک های زیر برخی از محصولات گرانیتی مارک بیمکث میباشد و شما میتوانید با توجه به قیمت استثنایی آن ها خرید بهتری را تجربه نمایید.

تحمل بالا نسبت به حرارت

یکی دیگر از مشکلات سینک‌های استیل، مقاومت کمتر آن‌ها نسبت به حرارت غیرمستقیم است. به‌گونه‌ای که معمولاً این سینک‌ها در برابر حرارت بالا تغییر رنگ می‌دهند. درحالی‌که سینک‌های گرانیتی مقاومت بسیار بیشتری به دماهای زیاد دارند.

مقاومت در برابر خط ‌و خش

اگرچه در سینک‌های گرانیتی نیز مثل سینک‌های استیل امکان خش افتادن وجود دارد، اما سینک‌های گرانیتی مقاومت بسیار بالاتری در برابر خط‌وخش از خود نشان می‌دهند و گاهی از این سینک‌ها به‌عنوان سینک‌های ضدخش نیز می‌شناسند. علت آن هم معمولاً لایه محافظی است که در هنگام ساخت سینک‌های گرانیتی بر روی آن‌ها کشیده می‌شود.

آنتی‌باکتریال بودن

درصد بالای گرانیت موجود در این سینک‌ها مانع از رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌شود؛ بنابراین، سینک‌های گرانیتی از بهداشت بالاتری برخوردارند.

عدم تغییر رنگ در گذر زمان

رنگ سینک‌های گرانیتی باتوجه‌به طبیعی بودن بخش زیادی از مواد به‌کاررفته در ساخت آن‌ها نسبتاً ثابت است و با گذر زمان تغییر رنگ نمی‌دهد.

مزایای سینک گرانیتی
مزایای سینک گرانیتی

معرفی بهترین برند‌ سینک ظرفشویی گرانیتی ایرانی

برند‌های خارجی ای مثلشاک، الیچی، فرانکی و بلانکو از معروف‌ترین برند‌های تولید سینک‌های گرانیتی در دنیا هستند که محصولات بسیار باکیفیتی را ارائه می‌دهند و گارانتی‌های طولانی‌مدت دارند. اما در سال‌های اخیر برند‌ها و کمپانی‌های داخلی نیز پیشرفت قابل‌توجهی در تولید سینک‌های گرانیتی داشته‌اند و حتی گاهی با نمونه‌های خارجی رقابت کرده و بخشی از صادرات را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

بنابراین، اگر به دنبال سینک‌های گرانیتی باکیفیت می‌گردید؛ اما هزینهٔ تهیهٔ سینک‌های خارجی برای شما مقرون‌به‌صرفه به نظر نمی‌رسد، می‌توانید با خیال راحت به سراغ برند‌های ایرانی بروید. در معرفی برند‌های موفق تولید سینک گرانیتی داخلی با لیستی طولانی مواجه خواهیم بود. اما در ادامه چند مورد از بهترین‌های آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

سینک گرانیتی فونیکس

اولین نام از لیست برند‌های ایرانی تولیدکننده سینک‌های گرانیتی باکیفیت، فونیکس است. برند فونیکس، از مطرح‌ترین برندهای موجود در ایران در زمینه تولید سینک‌های گرانیتی است که محصولات بسیار باکیفیت و متنوعی را به خریداران عرضه می‌کند و درعین‌حال که کیفیتی مشابه محصولات خارجی دارد، از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

بنابراین، محصولات این برند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی هستند که به دنبال محصولاتی باکیفیت مشابه برند‌های خارجی و با قیمت مناسب می‌گردند. سینک‌های تولیدی این برند از ۸۰ درصد پودر گرانیت به همراه ۲۰ درصد رزین اکلریک ساخته می‌شوند و طراحی آن‌ها زیبا و منحصربه‌فرد است.

در ساخت سینک‌های گرانیتی فونیکس از مرغوب‌ترین مواد اولیه وارداتی از ترکیه استفاده می‌شود که یکی از دلایل کیفیت بالای این محصولات است. یکی دیگر از مزایای موردتوجه این برند نیز ضمانت ۲ساله ی آن است که خیال شما را از بابت خرید محصولات راحت می‌کند‌.

البته دقت داشته باشید که برای خرید این سینک‌ها حتماً به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و افراد متفرقه اجازهٔ فروش سینک‌های فونیکس را ندارند و محصولاتی که توسط این افراد به فروش می‌رسند فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

بهترین سینک گرانیتی ایرانی
بهترین سینک گرانیتی ایرانی

سینک گرانیتی SMT

سینک‌های گرانیتی SMT نیز جزو سینک‌های ایرانی باکیفیت هستند که خصوصاً در سال‌های اخیر بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند. محصولات این کمپانی نیز از ۸۰ درصد کوارتز گرانیت و ۲۰ درصد رزین تولید می‌شوند.  برندSMT  اولین برند تولید‌کننده سینک ظرف‌شویی گرانیتی با قابلیت نصب روکار است و دارای گواهینامه بهبود کیفیت  ISO9001و همچنین گواهینامه CE از شرکت QAL کشور انگلستان است.

سینک‌های گرانیتی SMT، نسبت به سایر رقبای خود در بازار از قیمت منصفانه‌تری برخوردار هستند و مدل‌های بسیار متنوعی را شامل می‌شوند. تنوع رنگ‌بندی سینک‌های این برند را نیز می‌توان به رنگ‌های سفید، سفید شنی، مشکی ساده، مشکی مات، کرمی، طوسی روشن، طوسی تیره، و رنگ‌های ماربل رگه‌دار تقسیم‌بندی کرد.

سینک گرانیتی گرانیکو

گرانیکو یکی دیگر از برند‌های مطرح داخلی است که سابقه بسیار خوبی در زمینه تولید محصولات آشپزخانه و خصوصاً تولید سینک‌های ظرف‌شویی گرانیتی دارد و سینک‌های کامپوزیتی گرانیتی با مواد آنتی‌باکتریال ایتالیایی و طراحی زیبا تولید می‌کند. این سینک‌ها ضدلک و جرم بوده و در برابر ضربه ظروف مقاوم هستند.

از ویژگی‌های دیگر سینک‌های گرانیکو مقاومت در برابر اشعه UV است که باعث افزایش ماندگاری رنگ بدنه سینک می‌شود. برند گرانیکو همچنین خط تولید جداگانه‌ای تحت عنوان گرانیکو پلاس دارد که از کیفیت بالاتری نسبت به سایر محصولات برخوردار هستند. علت این برتری نیز استفاده از مواد اولیه ترک و مرغوب‌ و سیفون‌های حرفه‌ای‌تر در ساخت این نوع از سینک‌ها است.

هر یک از سینک‌های گرانیتی شرکت گرانیکو حاوی یک برگ کارت گارانتی ۲ساله برای محصولات عادی و یا یک برگ کارت گارانتی ۳ساله برای محصولات پلاس است که به همراه یک بسته سیفون درجه یک مفصلی با خدمات پس از فروش، عرضه می‌شود. سینک‌های گرانیتی تولیدی این شرکت معمولاً با رنگ‌های مشکی، سفید، دودی، طلایی و مسی عرضه می‌شوند‌.

بهترین برند سینک گرانیتی
بهترین برند سینک گرانیتی

سینک گرانیتی شاین

برند شاین که بیشتر تحت عنوان شاین آلمان در بازار سینک‌های گرانیتی شناخته می‌شود، سینک‌های باکیفیت با ۸۰ درصد گرانیت تولید می‌کند که در ۲۰ مدل متنوع و زیبا به خریداران عرضه می‌شوند. مواد اولیه تولیدات این شرکت وارداتی از آلمان بوده و این برند، اولین برند تولیدکننده سینک گرانیتی ایرانی دارای گواهینامه‌های استاندارد و ایزو از آداکس آلمان است.

سینک گرانیتی ونسی

سینک گرانیتی ونسی که در بازار آن را با نام سینک CM نیز می‌شناسند، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان سینک‌های گرانیتی در ایران است که سهم بزرگی از بازار ایران را به خود اختصاص می‌دهد. علت آن نیز تنوع و کیفیت بالای محصولات و خدمات پس از فروش بسیار خوب است. کمپانی ونسی جزو کمپانی‌های مادر محسوب می‌شود و برای چندین شرکت کوچک دیگر نیز سینک‌های گرانیتی تولید می‌کند.

سینک گرانیتی آونکس


برند ایرانی آونکس نیز از برند‌های قابل‌توجه در زمینه تولید سینک‌های گرانیتی است. از بارزترین ویژگی‌های محصولات این شرکت می‌توان به طراحی‌های خاص و متفاوت آن اشاره کرد که مشابه آن‌ها کمتر در بازار یافت می‌شود. همهٔ محصولات آونکس دارای ۲۴ ماه ضمانت از زمان نصب هستند که از طریق شماره‌سریال محصول قابل‌بررسی و ردیابی است.

قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی ایرانی

به‌طورکلی قیمت سینک‌های گرانیتی نسبت به سینک‌های استیل اندکی بالاتر است که باتوجه‌به برتری‌هایی که سینک‌های گرانیتی دارند، منطقی به نظر می‌رسد. قیمت سینک‌های گرانیتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ کیفیت و درصد مواد اولیه به‌کاررفته در ساخت آن‌ها است. به‌طوری‌که هر چه میزان گرانیت به‌کاررفته در ساخت سینک بیشتر و کیفیت آن بهتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

علاوه‌برآن، تک لگنه یا دو لگنه بودن، عمق و اندازهٔ سینک، طراحی سینک و حتی گاهی رنگ سینک نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. در بین برند‌های ایرانی، برند فونیکس باتوجه‌به درصد و کیفیت بالای کوارتز (گرانیت) به‌کاررفته در ساخت محصولات آن، قیمت نسبتاً بالاتری دارد.

قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی ایرانی
قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی ایرانی

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین برند سینک ظرفشویی گرانیتی ایرانی پرداختیم. گفته شد که کمپانی‌های تولید‌کننده سینک‌های ظرفشویی گرانیتی ایرانی محصولات بسیار باکیفیتی را به بازار عرضه می‌کنند که سه تا از معروف‌ترین آن‌ها برندهای فونیکس، گرانیکو و SMT هستند. در رتبهٔ بعد نیز برندهای شاین، ونسی و آونکس قرار می‌گیرند. چنانچه سؤال دیگری در خصوص سینک‌های گرانیتی ایرانی دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین مارک سینک گرانیتی ایرانی چیست؟

سه تا از مطرح‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای سینک‌های گرانیتی ایرانی، سینک‌های فونیکس، گرانیکو و SMT هستند که بیشتر سهم بازار سینک‌های گرانیتی را به خود اختصاص داده‌اند.

قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی ایرانی چقدر است؟

سینک‌های گرانیتی ایرانی نسبت به موارد مشابه خارجی ارزان‌تر هستند. اما به‌طورکلی سینک‌های گرانیتی نسبت به سینک‌های استیل قیمت بالاتری دارند که ناشی از کیفیت بالاتر آن‌ها است.