امتیاز بدهید

چرا به شناختن بهترین هود بی صدا نیاز دارید؟ آشپزخانه بخش اصلی هر خانه‌ای است و از آن جا می‌توان جریان زندگی را حس کرد. پس در آشپزخانه باید آرامش برقرار باشد تا افراد بتواند به آشپزی بپردازد. یکی از لوازم آشپزخانه که آرامش را بر هم می‌زند هودهای پر سروصدا است.

امروزه انواع مختلف هود بی صدا توسط برندهای ایرانی و خارجی ساخته می‌شود که جایگزین مناسبی برای هودهای قدیمی هستند. هودهای جدیدی که امروزه در بازار عرضه می‌شوند علاوه بر کم‌صدا بودن از تهویه عالی برخوردار هستند و هوای آشپزخانه را عاری از بوی نامطبوع می‌کنند. در ادامه چند دقیقه از وقت خود را به خواندن این مطلب اختصاص دهید تا با انواع مدل هود بی صدا برندهای ایرانی و خارجی آشنا شوید.

ویژگی بهترین هودهای بی‌صدا

برای خرید هر محصولی باید نیاز و ملاک‌های خود را در نظر گرفت؛ زیرا تعیین‌کننده انتخاب ما برای خرید محصول است؛ بنابراین برای خرید کم صدا ترین هود آشپزخانه به ویژگی‌های زیر دقت کنید.

اندازه هود

اندازه هود باید متناسب با ابعاد اجاق‌گاز باشد؛ در غیر این صورت هود نمی‌تواند ذرات چربی و دود را به‌خوبی جذب کند و تهویه به‌درستی صورت نمی‌گیرد.

میزان صدا

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از صدای مکش هود اذیت می‌شوند باید به دنبال خرید هود بی‌صدا باشید؛ زیرا میزان صدا در محدوده شنوایی انسان تنظیم شده است و صدای کمی دارد.

 قدرت مکش هود

 اگر بیشتر وقت خود در آشپزخانه صرف پخت غذای سرخ‌کردنی می‌کنید، موقع خرید هود قدرت مکش را هم در نظر بگیرید. هرچه موتور هود پرقدرت‌تر باشد مکش قوی‌تری خواهد داشت و هوای آشپزخانه را سریع‌تر تهویه می‌کند. موتورهای توربو که در انواع هود بی صدا به کار می‌روند سبب شده هود قدرت مکش بالایی داشته باشد.

معرفی بهترین هودهای بی‌صدا

هودها در طرح‌ها، رنگ‌ها و ابعاد متنوعی وجود دارند. به‌عنوان‌مثال: هودها به‌صورت شومینه‌ای، زیر کابینتی، توکار و جزیره ساخته می‌شوند. خریدار می‌تواند باتوجه‌به دکوراسیون آشپزخانه خود بهترین هود کم‌صدا را انتخاب کند. هم اکنون به معرفی انواع مدل‌های بهترین هود بی صدا از برندهای پرفروش بازار می‌پردازیم.

هود توکار داتیس مدل ناوارو

هود داتیس مدل ناورو جزء پرفروش‌ترین هودهای این برند است. این هود طراحی منحصربه‌فردی دارد. شیشه سکوریت به‌کاررفته در این هود بی صدا ایرانی در برابر حرارت مقاوم است و به‌راحتی تمیز می‌شود. جنس بدنه آن از استیل ضدزنگ است و فیلتر به‌کاررفته در هود از جنس آلومینیوم است.

این مدل چربی‌ها را به‌خوبی جذب می‌کند و قابل‌شست‌وشو است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگر هود ناورو داتیس می‌توان به سیستم اشاره دست برای خاموش و روشن‌کردن و موتور مجهز به سیستم محافظ حرارتی اشاره کرد. هود بی صدا داتیس مدل ناورو را می‌توانید با قیمتی مناسب از سایت یونیک لند خریداری کنید و از انتخاب خود لذت ببرید.

یکی از بهترین محصولات این برند که میتوانیم به آن اشاره کنیم؛ هود مخفی ناوارو داتیس میباشد. از جمله ویژگی های مجبوب آن میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • جنس المینیومی
  • قابل شستشو بودن
  • دارای درب جکدار
  • ریموت کنترل از راه دور
  • روشن شدن کلید با اشاره دست
هود توکار داتیس مدل ناوارو
هود توکار داتیس مدل ناوارو

هود شومینه‌ای وایز مدل 202

 هود وایز مدل 202 بهترین هود کم صدا است که شیشه و استیل در ساختار آن به‌کاررفته و موجب شده جلوه زیبایی به آشپزخانه بدهد. این هود دارای سه درب است که اتومات به‌وسیله ریموت باز می‌شود. هم‌چنین سنسوری قوی دارد که در صورت وجود دود و بوی بیش از اندازه در آشپزخانه هشدار می‌دهد.

فیلتر این هود بی صدا ایرانی سه‌لایه‌ای، استیل و قابل‌شست‌وشو است همچنین این هود با فیلتر ذغالی هم می‌توان استفاده کرد. این نوع فیلتر ذرات معلق و بوی نامطبوع و چربی را جذب می‌کند و قابلیت شست‌وشو دارد. صدای هود مدل 202 وایز تا 80 درصد کاهش می‌یابد که علت آن مجهز بودن به برنامه Silence Kit است.

هود توکار لتو مدل H-66

هود آشپزخانه لتو مدل H-66 در بین هودهای خارجی کم صدا ترین هود آشپزخانه است. به دلیل توکار بودن و بعد از نصب در کابینت نمایی عالی خواهد داشت. بدنه هود شیشه‌ای و به رنگ سفید است. قدرت مکش موتور آن 700 مترمکعب در ساعت بوده و هوای آشپزخانه را به‌خوبی تهویه می‌کند. فیلتر آلومینیومی 5 لایه به‌کاررفته در آن از نفوذ چربی و دود به سایر بخش‌های خانه جلوگیری می‌کند.

هود توکار کم‌صدا لتو
هود توکار کم‌صدا لتو

هود مورب کن مدل مارس

هود کن مدل مارس هود بی‌صدا ایرانی است که با بدنه شیشه‌ای در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی به بازار عرضه می‌شود. لامپ‌های SMD به‌کاررفته در هود گرمای و مصرف برق کمتری هم دارد. از موتور توربو برای این مدل استفاده شده است که می‌توان آن را یکی از دلایل بالارفتن قدرت مکش هود دانست.

این موتور در کم‌صدا بودن هود هم مؤثر است. به‌طوری‌که دور تند صدا به 62 دسی‌بل می‌رسد. هود بی‌صدا برند کن مدل مارس را می‌توانید با قیمت درب کارخانه از سایت یونیک لند خریداری کنید و با ارسال فوری درب منزل تحویل بگیرید.

هود شومینه‌ای اخوان مدل H18-B

هود اخوان مدل H18-B  یکی از  مصداق‌های بهترین هود کم صدا است. این هود شومینه‌ای از ترکیب استیل و شیشه ساخته شده و کلیدهای کار شده بر روی آن از نوع مکانیکی است. از مزایای دیگر این هود بی صدا می‌توان به مکش قوی، فیلتر آلومینیومی چندلایه و سیستم محافظ حرارتی اشاره کرد.

 هود شومینه‌ای کم‌صدا اخوان
هود شومینه‌ای کم‌صدا اخوان

هود توکار بیمکث مدل B2030U

هود بیمکث مدل B2030U یک نوع هود بی‌صدا ایرانی است که بدنه آن تمام استیل و در برابر رطوبت هوا مقاوم است. برای نورپردازی در بدنه آن لامپ‌های LED-SMD به‌کاررفته است. جنس پروانه و موتور آن ترکیبی از پلاستیک و کابالایت است که باعث شده موتور در برابر حرارت مقاومت نشان دهد.

از امکانات این مدل از هود بی صدا می‌توان به مجهز بودن آن به ترموگارد، مکش قوی به میزان 650 مترمکعب در ساعت و فیلتر آلومینیومی با قابلیت شست‌وشو و تعویض اشاره کرد. این مدل از هود توکار بی‌صدا بیمکث را می‌توانید در سایت یونیک لند باقیمتی مقرون صرفه خریداری کنید و آکبند درب منزل تحویل بگیرید.

هود توکار سارگاتی مدل 318 B

هود سارگاتی مدل 318B از بدنه استیل و صفحه شیشه‌ای ساخته شده و طراحی کشور ایتالیا است. این مدل هود سارگاتی با میران صدای 25 تا 48 دسی‌بل کم صدا ترین هود آشپزخانه است.

علت کم‌صدایی آن نیز موتور سوپر توربو پلاس است که قدرت مکش بالایی دارد. هم‌چنین این وسیله دارای سنسورهایی است که بو، دود و حرارت حساس است. از مزایای خاص هود بی‌صدا برند می‌توان به سیستم ترموگارد، سیستم بای‌پس، سیستم تمام‌اتومات هوشمند و داشتن ریموت‌کنترل از راه دور اشاره کرد.

هود توکار سارگاتی مدل 318 B
هود توکار سارگاتی مدل 318 B

سخن پایانی

در این مطلب سعی بر این بود که شما را با بیان خصوصیات و عملکرد انواع هود بی صدا آشنا کنیم تا در زمان خرید بهترین را انتخاب کنید. همچنین ویژگی‌هایی که بهترین هود کم صدا دارد را بیان نمودیم. امیدواریم با خواندن این مطالب پاسخ سؤالات خود در مورد هودهای کم‌صدا بیابید. اگر هنوز سوالی دارید آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

سؤالات متداول:

 چرا به برخی هودها بی صدا می‌گویند؟

به این دلیل نیست که کاملاً بی‌صدا هستند؛ زیرا همه هودها سروصدا دارند. در واقع صدای این هودها در محدوده شنوایی انسان است و برای او آزاردهنده نیست.

 آیا فیلتر آلومینیومی به‌کاررفته در هودهای بی‌صدا قابل‌شست‌وشو هستند؟

بله می‌توان آنها را با آب داغ و شوینده شست. البته باید چند دقیقه باید در آنها بماند.