4.7/5 - (9 امتیاز)

آیا تا به حال با مدل‌های شیرآلات مدرن آشنا شده‌اید؟ پا به هر ساختمانی که بگذاریم، شیرآلاتی وجود دارد که مسئولیت وارد کردن جریان آب را برعهده گرفته است. تصور ساختمان یا خانه‌­ای که شیرآلات آب از آن نمی­گذرد غیرممکن است. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ایجاد نیازهای جدید، شیرآلات نیز درحال پیشرفت هستند. بی‌­شک اگر قصد خرید و تهیه شیرآلات را کرده باشید، با عبارت «شیرآلات مدرن» نیز برخورد کرده‌اید.

اگر قصد خرید شیرآلات مدرن و با کیفیت را دارید میتوانید به صفحه خرید شیرآلات مراجعه کنید.

در ادامه با شیرآلات مدرن آشنا خواهیم شد و با دیدن تصاویر انواع شیرآلات مدرن، درک بهتری از آنها بدست خواهیم آورد. همچنین به مقایسه شیرآلات مدرن و کلاسیک و مزیت­های شیرآلات مدرن می‌­پردازیم.

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

انواع شیرآلات از حیث قدمت

درک این مسئله که انسان برای مدت طولانی­‌ای آرزوی کنترل کردن منابع آب را داشته، دشوار است. اما واقعیت این است که در گذشته دسترسی به آب، آن هم به شیوه‌­ای که اکنون شاهد آن هستیم ممکن نبوده است.

سال­‌ها انباشت دانش و پیشرفت تکنولوژی انسان را قادر ساخته تا با ذخیره آب، رفاه زندگی خود را افزایش دهد. برای رسیدن این ذخیره آب به خانه تک‌­تک ما، باید راه‌کارهایی انتقالی درنظر گرفته شود. راه‌کارهایی که همگی ما با آن آشناییم؛ یعنی لوله‌­ها و شیرآلات.

انواع شیرآلات از حیث قدمت

انواع شیرآلات از حیث قدمت

شیرآلات کلاسیک

اشکال ابتدایی لوله‌­ها و شیرآلات، بسیار قدیمی­‌اند؛ چیزی حدود 1500 سال پیش از میلاد مسیح اولین نمونه از شیرآلات در ساختار تمدن به کار رفت. کاربرد این شیرآلات نیز ساده اما حیاتی بود: انتقال آب.

با این‌همه، به‌­تدریج کاربردهای جانبی دیگری نیز برای شیرآلات در نظر گرفته شد. شیرآلات تا مدت طولانی­‌ا‌ی علاوه­‌بر انتقال آب، وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب را نیز برعهده داشتند.

نخستین مدل از شیرآلات ساختمانی امروزی، که همه ما با آن آشنا هستیم در قرن بیستم توسط فردی به نام آل موئن طراحی شد. این شیرآلات که شیرآلات کلاسیک نام دارند، کاربرد دیگری نیز به شیرآلات پیش از خود اضافه کرده بودند و آن هم تفکیک جریان آب گرم از سرد بود.

شیرآلات کلاسیک درواقع همان شیرهای قدیمی هستند که دو دسته تنظیم جداگانه در دو طرف علمک شیر دارند. هر یک از این دسته‌ها برای برقراری جریان آب سرد و گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیرآلات مدرن

کاربرد شیرآلات مدرن صرفاً در باز و بسته کردن یا تفکیک جریان آب سرد از گرم خلاصه نمی‌شود.

با پیشرفت زندگی شهری، وجوه بسیاری از جمله زیبایی و طراحی منطبق با این زندگی نیز به ابزار و وسایل کاربردی ما اضافه شده است. از سوی دیگر، ارزش­‌هایی مثل صرفه‌­جویی منابع، سهولت در استفاده و سادگی نیز عناصری هستند که سروکله­‌شان پیدا شده و در روزمره ما حضور فعال دارند.

شیرآلات مدرن، شیرآلاتی هستند که علاوه‌­بر کاربرد شیرآلات کلاسیک، از حیث طراحی، سادگی و سهولت نیز پیشرفت کرده و مطابق با سلیقه کنونی طراحی شده­‌اند. همچنین، بعضی از این شیرآلات کاربردهای جانبی خاصی را نیز پوشش می‌­دهند.

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

شیرآلات مدرن

ویژگی‌های شیرآلات مدرن

برای درک بهتر مزایای شیرآلات مدرن، بهتر است آن را با شیرآلات کلاسیک مقایسه کرد. در این مقایسه می­‌توان مشاهده کرد که این شیرآلات چطور از نظر طراحی و کاربرد از مدل­های پیشین فراتر می‌­رود و خود را به زندگی و سلیقه کنونی نزدیک می­‌کند. شیرآلات مدرن ویژگی‌های بسیار متنوعی دارند. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

1-فضای اشغال‌­کننده شیرآلات مدرن:

شیرآلات کلاسیک دارای دودسته جداگانه هستند و هم‌چنین یک علمک شیر هم دارند. در مقابل، بسیاری از شیرآلات مدرن به صورت اهرمی تولید می­شوند. در نتیجه، شیرآلات مدرن فضای کمتری را اشغال کرده و از حیث طراحی مینیمال‌­تر هستند. به‌علاوه برخی از انواع جدید شیرآلات مدرن پا را فراتر گذاشته و حتی نیاز به اهرم هم ندارند. این شیرآلات که اصطلاحاً شیرآلات هوشمند نام‌گذاری می­شوند، به کمک سنسورهای الکترونیکی کار می‌کنند. در نتیجه شیرآلات مدرن فضای کمتری را اشغال می­کنند.

2-طرح و ساختار ظاهری شیرآلات مدرن:

شیرآلات کلاسیک طراحی و ساختاری کلاسیک دارند. طراحی این شیرآلات مبتنی بر کاربرد آنهاست و از نشانه‌­های طراحی مدرن خبری نیست. در مقابل، شیرآلات مدرن زیبایی و سلیقه امروزی را وارد طراحی خود کرده­‌اند. طراحی این شیرآلات صرفا مبتنی بر کاربرد آنها نیست بلکه زیبایی در این شیرآلات به عنصری مستقل و مهم تبدیل شده است.

3-کنترل حرارت جریان آب در شیرآلات مدرن:

شیرآلات کلاسیک، جریان آب سرد و گرم را به طور کامل تفکیک می­‌کنند. این یعنی برای رسیدن به درجه خاصی از حرارت آب، باید هر دو جریان را باز و بسته کرد. اما شیرآلات مدرن به کمک اهرم یا سنسور کار می‌کنند. به همین دلیل تنظیم دمای آب به کمک آن‌ها بسیار سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌پذیرد.

4-صرفه‌جویی آب در شیرآلات مدرن:

یکی از مهم­ترین تمایزات شیرآلات کلاسیک و شیرآلات مدرن، مسئله صرفه­‌جویی در مصرف آب است. طراحی و ساختار شیرآلات مدرن باعث شده تا توان صرفه‌­جویی بسیار بالایی در مصرف آب را شاهد باشیم.

انواع شیرآلات مدرن

انواع شیرآلات مدرن

انواع شیرآلات مدرن

اگر شیرآلات کلاسیک فقط و فقط برای انتقال مناسب جریان آب طراحی شده بود، شیرآلات مدرن ساختمان به‌­طور خاص‌تر برای فضاهای گوناگون خانه طراحی می­شوند. برای مثال شیرآلات مدرن سینک و شیرآلات مدرن روشویی، شیرآلاتی هستند که به­‌طور اختصاصی برای روشویی طراحی می­‌شوند و طراحی آنها نیز مناسب با روشویی دستشویی و حمام در نظر گرفته می‌­شود.

از سوی دیگر، شیرآلات مدرن آشپزخانه نیز به­­‌طور خاص برای فضا و کاربرد آشپزخانه طراحی می­‌شوند. این شیرآلات علاوه بر ظاهر مناسب برای آشپزخانه، کاربردهای خاص آشپزخانه را نیز پوشش می­‌دهند؛ از جمله بهینه بودن برای شستشوی ظروف و موادغذایی.

قیمت شیرآلات مدرن

قیمت شیرآلات مدرن به جنس، کیفیت و طراحی آنها بستگی دارد. مقایسه قیمت شیرآلات مدرن و کلاسیک نیز از همین‌جهت آسان نیست. چرا که به عوامل بسیاری بستگی دارد. چه بسا بسیاری از شیرآلات مدرن وجود دارند که به دلیل پایین بودن کیفیت آنها، خیلی زود پوسیده و خراب می­‌شوند.

در مقایسه قیمت­ شیرآلات، ایرانی بودن و خارجی بودن این شیرآلات نیز می­تواند نقش مهمی را ایفا کند. با این‌همه نباید تصور کرد که شیرآلات مدرن ایرانی لزوما شیرآلاتی کم‌­کیفیت و ارزان قیمت هستند. چراکه امروزه بسیاری از شرکت­‌های ایرانی پیشرفت­‌های چشم‌گیری به نمایش گذاشته و تبدیل به رقبای جدی­ای برای همتایان خارجی خود شده‌­اند.

بهترین مارک شیرآلات مدرن در بازار

همانطور که اشاره شد، برای خرید شیرآلات مدرن، هم می‌­توان به سراغ مارک­‌های خارجی رفت و هم مارک­‌های ایرانی. برندهای خارجی بسیاری هستند که محصولات مرغوبی را عرضه می­‌کنند و مشغول تأمین بازارهای سراسر جهان هستند. بااین­همه برندهای ایرانی نیز می­‌توانند کیفیت مطلوب و بسیار قابل قبولی ارائه کنند. به­‌طوری که امروزه، شیرآلات مدرن ایرانی توانسته‌­اند سهم زیادی از فروش بازار را به نام خود بزنند.

شیرآلات «درخشان»، شیرآلات «راسان»، شیرآلات «شودر»، شیرآلات «قهرمان»، شیرآلات «کسری»، شیرآلات «کلار» و شیرآلات «کی دبلیو سی» از جمله شیرآلات پرطرفدار و پرفروش ایرانی هستند که سهم عمده­ای از بازار را تصاحب کرده‌اند.

برندهای خارجی مطرح «نوبیلی»، «ویسن تین»، «هانز»، «کلودی»، «جاستایم» «دلتا» «امریکن استاندارد» نیز از جمله مارک­های مشهور دنیای شیرآلات­اند.

شیرآلات مدرن بهترین انتخاب برای خانه­های ما

طراحی و کاربرد شیرآلات مدرن و جدید موجب شده تا این شیرآلات محبوبیت بالایی را کسب کنند. امروزه کمتر خانه‌­ای به سراغ شیرآلات کلاسیک می‌­رود. با این‌همه نباید از این مسئله غافل شد که شیرآلات کلاسیک نیز هنوز کاربرد دارند و روزبه‌­روز از حیث طراحی و کارکرد پیشرفت می‌­کنند.

اما زیبایی و سهولت استفاده از شیرآلات مدرن که منطبق با سبک زندگی امروزی است، همه ما را ترغیب می‌­کند به سراغ این شیرآلات برویم. طراحی امروزی، کاربرد گسترده، استفاده آسان و صرفه­‌جویی آب از جمله مهم­‌ترین مزیت­‌های شیرآلات مدرن و جدید است.

شما برای خانه خود کدام شیرآلات را انتخاب می­‌کنید؟ چه مزیتی درباره شیرآلات مدرن را ترجیح می‌دهید؟

سوالات متداول:

مزایای شیرآلات مدرن چیست؟

 طراحی ساده و زیبا، کاربرد گسترده، استفاده آسان و صرفه­جویی آب از جمله مهم­ترین مزایای شیرآلات مدرن و جدید است.

بهترین مارک شیرآلات مدرن ایرانی و خارجی چیست؟

 شیرآلات «درخشان»، «راسان»، «شودر»، «قهرمان»، «کسری»، «کلار» و «کی دبلیو سی» از جمله شیرآلات پرطرفدار و پرفروش ایرانی هستند. از برندهای خارجی مطرح نیز می­توان به «نوبیلی»، «ویسن تین»، «هانز»، «کلودی»، «جاستایم» «دلتا» «امریکن استاندارد» اشاره کرد.