5/5 - (1 امتیاز)

چه اجاق‌گازی بخریم؟ این اولین سؤالی است که در هنگام خرید اجاق‌گاز در ذهن خود مطرح می‌کنیم. همچنین ممکن است از دوستان و اطرافیان خود بپرسیم که بسته به نیاز ما چه اجاق گازی بهتر است؟ یک انتخاب خوب و مطمئن در هنگام خرید اجاق گاز نتیجه‌ی خوبی را خواهد داشت و به طور متوسط طول عمری بیش از یک دهه یا بیشتر دارد. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا انواع اجاق گاز را به‌خوبی بشناسید. همچنین در تلاشیم تا راهنمایی را برای شما آماده کنیم تا معیارهای درست انتخاب یک اجاق گاز باکیفیت را بدانید. به‌ شما کمک می‌کنیم تا جواب این سؤال را که چه اجاق گازی بخرم را به‌آسانی پیدا کنید. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

انواع اجاق گاز چیست؟

چه مدل اجاق گازی بخرم که عمر خوبی داشته باشد و دارای زیبایی باشد و نیاز من را به طور کامل رفع کند؟ این سؤالی است که در ابتدا مخاطبان و مشتریان از ما سؤال می‌کنند. برای پاسخ به این سؤال ابتدا انواع اجاق گاز را برای شما شرح می‌دهیم تا شما شناختی کلی از انواع اجاق گاز پیدا کنید. چه نوع اجاق گاز بخریم جواب این سؤال را نیز در ادامه به شما خواهیم داد.

دسته‌بندی بر اساس سوخت

چه اجاق گازی بخریم؟ اجاق‌های گاز از نظر دسته‌بندی در گروه‌های متفاوتی قرار می‌گیرند و به‌طورکلی می‌توان آن‌ها را بر اساس نوع سوختشان دسته‌بندی کرد. برای مثال برای کاربری‌های خانگی مدل‌های که سوخت آنها با بر اساس گاز است برای آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و مهمان‌سراها بسیار مناسب‌تر است تا مدل‌های که سوختشان بر اساس برق است. دسته‌بندی اجاق‌های گاز باتوجه‌به نوع سوخت به شرح زیر است:

  • برقی
  • گازی
  • ترکیبی (برقی – گازی)
انواع اجاق گاز
انواع اجاق گاز

دسته‌بندی اجاق‌های گاز بر اساس ظاهر

برای پاسخ به سوال چه نوع اجاق گاز بخریم باید در مرحله اول بدانیم اجاق‌های گاز بر اساس ظاهرشان چگونه دسته‌بندی می‌شوند. ظاهر اجاق‌های گاز بسیار مهم است چرا که یکی از اجزاء مؤثر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه اجاق گاز است که آشپزخانه را زیباتر و کارآمدتر می‌کند و باعث می‌شود بتوانید به‌خوبی و آسانی از امکانات آشپزخانه بدون کسری و کمبود استفاده کنید. انواع اجاق گاز بر اساس ظاهر عبارت‌اند از:

اجاق گاز مبله یا فردار

این نوع اجاق گاز هم در قدیم طرف‌دارهای بسیار داشته هم در عصر حاضر. اجاق گاز مبله دو اسم رایج دیگر هم دارد که افراد آن را با نام‌های اجاق گاز فردار و اجاق گاز کابینتی نیز می‌خوانند. این مدل اجاق گاز محبوب درگذشته تک‌شعله بودند؛ ولی رفته‌رفته طراحی و کارکرد آن‌ها بروز و یک شعله آن‌ها به 4 یا 5 شعله تبدیل شد.

اجاق‌گازهای مبله دارای فر هستند که پخت و آماده‌سازی غذاها، کیک‌های مختلف و کباب را برای شما فراهم می‌کند. البته اگر شما یک آشپز یا کیک پزی حرفه‌ای هستید، نیاز به یک فر جداگانه دارید و بهتر است فر و اجاق گاز را نیز به طور جداگانه تهیه کنید؛ ولی اگر استفاده شما از فر محدود و کتر است این نو اجاق گاز برای شما بسیار مناسب است.

در جدول زیر مزایا و معایب اجاق گاز فر دار را برایتان آماده کرده‌ایم

مزایا

معایب

در انواع گازی، برقی و برقی-گازی تولید می‌شوند

قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای دارند

بسیار رایج هستند

بسیار سنگین و حجیم است

جابه‌جای آن سخت و ثقیل است

مکان زیادی را اشغال می‌کند

تنوع نسبتاً کمی دارد که انتخاب شما را محدود می‌کند

اجاق گاز مبله

اجاق گاز کشویی

یکی دیگر از انواع اجاق گاز پراستفاده در سراسر دنیا اجاق‌گازهای کشویی است. اگر این سؤال که چه نوع اجاق گاز بخریم سؤال شما است و نمی‌دانید چه نوع اجاق گازی را انتخاب کنید، یکی دیگر از انتخاب‌های شما اجاق گاز کشویی است. جالب است بدانید اجاق‌گازهای کشویی، در واقع زیرمجموعه‌ای از اجاق‌گازهای مبله هستند.

در این نوع گاز‌ها محفظه‌ی فر حالتی تفکیک شده دارد. پس می‌توانید به طور هم‌زمان برای پخت دو غذای مختلف، از دو طبقه‌ی مجزای آن استفاده کنید.

اجاق گاز کشویی

اجاق گاز صفحه‌ای

نوعی دیگر از اجاق‌گازهای که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌ و بخش عظیمی از بازار را به سمت خود سوق داده‌اند اجاق‌گازهای صفحه‌ای یا توکار هستند. این اجاق‌گازها ظاهری بسیار زیبا دارند و می‌توانند دکوراسیون داخلی منزل شما را در بخش آشپزخانه بسیار مدرن‌تر کنند. اجاق گاز صفحه‌ای برای آشپزخانه‌های کوچک که فضای محدودتری را دارند، طراحی شده است.. نکته جالب در

می‌توان گفت تنها محدودیت این دسته از اجاق‌ها فاقد فر بودن است. شاید لازم داشته باشید که یک فر جداگانه برای منزل خود تهیه کنید؛ ولی در عوض هم طراحی زیباتری خواهید داشت. پس اگر آشپزخانه‌ای مدرن دارید یا با کمبود فضا مواجه هستید، در جواب سوال چه اجاق گازی بخرم می‌توانید به سراغ اجاق‌ گازهای صفحه‌ای بروید.

اجاق گاز صفحه‌ای

اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز رومیزی برای شرکت‌ یا اداره‌ها مناسب‌تر است است.چرا که بسیار سبک، کوچک و قابل‌حمل است. اجاق‌گازهای رومیزی معمولاً 2 شعله دارند و قیمت آن‌ها به نسبت دیگر مدل‌های اجاق گاز ارزان‌تر است. البته محدودیت‌های خود را دارند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار قدرت و کیفیت اجاق گاز‌های مبله را داشت.

اجاق گاز رومیزی

چه اجاق گازی بخریم؟ معیارهای انتخاب یک اجاق گاز

دو سؤال چه اجاق گازی بخریم؟ و چه نوع اجاق گاز بخریم دو سؤال رایج بین خریداران اجاق گاز است. حق دارید در هنگام خرید اجاق گاز سردرگم شوید چرا که انتخاب بین کیفیت، طرح‌ها و شرکت‌های سازنده مختلف بسیار سخت است. اگر برای خریدتان معیارهای را برای انتخاب نداشته باشید کارتان بسیار دشوار خواهد بود. معیارهای انتخاب یک اجاق گاز به شرح زیر است:

معیار های انتخاب اجاق گاز

اندازه اجاق گاز

شاید امروز مهم‌ترین ویژگی اجاق‌گازها اندازه آن‌ها باشد. اگر بتوانید اجاق‌ گازی با اندازه درست و مناسب برای فضای آشپزخانه خود پیدا کنید، برنده خواهید بود؛ چراکه آشپزخانه‌ای بازتر خواهید داشت و بهتر و راحت‌تر می‌توانید از فضای آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

تعداد شعله‌های اجاق گاز

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب اجاق گاز که به شما کمک می‌کند به سؤال چه اجاق گازی بخریم؟ پاسخ راحت‌تری بدهید، تعداد شعله گاز است. بهتر است این تعداد را بسته به تعداد اعضای خانواده و میزان استفاده از اجاق گاز انتخاب کنید.

اجاق گاز از کجا بخریم؟

جنس اجاق گاز

اگر شما هم‌ سال‌های زیادی است که از یک اجاق گاز استفاده می‌کنید شاید کمتر بدانید که اخیراً انواع مختلف اجاق گاز در بازار، با متریال مختلف وجود دارد. هرکدام از این متریال ویژگی‌ها و معایب خود را دارند و شما با انتخاب درست رفاه بیشتری را تجربه خواهید کرد. انواع متریال اجاق گاز به شرح زیر است:

جنس اجاق گاز

اجاق‌گازهای استیل

این نوع اجاق گاز در دو نوع ساده و آج‌دار در بازار برای خرید موجود است. نوع ساده‌ی آن، نظافت راحت‌تری دارد و ظاهری ساده و مینیمال دارد و نوع آج‌دار آن مقاومت بیشتری در برابر خش دارد. اجاق‌گازهای استیل دارای کیفیت‌های متنوعی در بازار هستند اجاق گاز اروما یکی از اجاق‌گازهای پرفروش است که تخفیف ویژه‌ای را در سایت یونیک لند برای آن در نظر گرفته‌ایم. برای انتخاب این اجاق گاز می‌توانید از این صفحه دیدن کنید: خرید اجاق گاز استیل اروما

اجاق‌گازهای شیشه

اجاق‌گازهای شیشه‌ای از جنس شیشه‌ی نشکن ساخته می‌شوند؛ پس نباید نگران ضربه خوردن یا شکستن آن باشید. مزیت دیگر آن‌ها خش‌پذیر نبودن و مقاومت در برابر دماهای بالا است. برای دیدن و خرید انواع اجاق گاز شیشه‌ای به یونیک لند مراجعه کنید.

اجاق گاز های شیشه ای

 اجاق‌گازهای استیل– شیشه

این نوع گاز از ترکیب اجاق‌گازهای شیشه‌ای و اجاق‌گازهای استیل ساخته می‌شود. حاشیه‌ی محصول از استیل استفاده شده تا علاوه بر زیبایی، مقاومت بیشتری هم داشته باشد. همچنین خود گاز از جنس شیشه است.

اجاق‌گازهای سرامیک

این نوع گازها به مقدار قابل‌توجهی شبیه به گازهای شیشه‌ای هستند با این تفاوت که جنس آن‌ها از سرامیک نشکن و در برابر خش، چربی و گردوغبار، بسیار مقاوم هستند.

امکانات اجاق گاز

امکانات هر گاز با گاز دیگر متفاوت است، برخی از گازها فردار هستند که می‌توانند نیاز خانواده‌ها را رفع کنند و برخی دیگر بدون این آپشن هستند شما با برسی نیاز خود هم می‌توانید به این سؤال که چه اجاق گازی بخریم؟ پاسخ دهید هم اجاق گازی را با قیمت و امکانات مناسب خود تهیه کنید. به‌علاوه فر اگر بخواهیم چند مثال برای اجاق‌های گاز بزنیم می‌توانیم به قابلیت تایمر داشتن، سنسورهای خاص برای پخت غذا، فندک و دیگر قابلیت‌ها اشاره کرد.

امکانات اجاق گاز

گارانتی اجاق گاز

گارانتی یکی از مهم‌ترین معیار‌های خرید اجاق گاز است و وجود گارانتی معتبر می‌تواند خیال شما را در هنگام خرید اجاق گاز راحت‌تر کند.

گارانتی اجاق گاز

اجاق گاز از کجا بخریم؟

در این مطلب از مجله یونیک لند سعی کردیم به سؤال چه اجاق گازی بخرم پاسخی مفید و کارآمد را به شما بدهیم. اما اگر نمی‌دانید برای خرید اجاق گاز به کجا سر بزنید، پیشنهاد ما سایت یونیک لند است که متنوع‌ترین و به‌روزترین وسایل خانگی از جمله گازها را به فروش می‌رساند. این فروشگاه‌ انواع برنده‌ها را با قیمتی مناسب و خدمات پس از فروش خوب به شما ارائه می‌دهد.

برای انتخاب و خرید اجاق گاز می‌توانید با شماره ما 09122835168 تماس بگیرید.

بهترین نوع اجاق گاز چیست؟

برای خرید اجاق گاز انتخاب‌های متنوعی پیش روی شما هستند. در هنگام خرید اجاق گاز به جنس، ابعاد، برند و گارانتی محصول دقت کنید.

از کجا اجاق گاز بخریم؟

یکی از بهترین فروشگاه‌های لوازم خانگی در ایران یونیک لند است که بهترین محصولات خانگی از جمله اجاق گاز را به شما ارائه می‌دهد.